Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Blacksmithfarm

Trådstartare
BANANKONTAKT


- Det är en fågel
- Nej det är ett plan
- NEJ DET ÄR EN SUPERBANAN!

Plötsligt ser alla ett stort gult ljussken över staden. Vad är det? Man samlas för att ta reda på saken och inser att ljuset är en fruktraket som kommer ned för att landa.
Nervöst samlas folkmassan framför raketen. Och så öppnas dörren och en stor gul talande banan kliver ut.
- Nu sköter vi den här planeten, säger han (hon? Hen??) Så eländet kan få ett slut!
Mumlanden hörs i folkmassan. ”Vilket elände?” viskas undrande. Här finns väl inget elände?
- Banankontakt, fortsätter bananen, är min takt. Banankontakt, är din takt. Din kontakt är min takt och min kontakt är din takt.
Han tar ett par danssteg och fortsätter nynnandes.
- Banankontakt är vår takt och vår kontakt är er takt. Och samba-takt, i tretakt. Och er kontakt är vår takt. BANANKONTAKT!
Det sista skriker han ut med darrig röst, innan han faller ned på knä med händerna i luften.
Nu spris oron bland åskådarna. Vad är det här för något? Vad händer? Försiktigt backar folket undan, steg för steg. Bananen är upptagen med att prata med någon som har vågat sig fram till den. Så den märker inte när resten av folkmassan förskräckt försvinner tillbaka in i sina hus.

I radion varnas det för bananerna, folk uppmanas att göra sig redo. Staden befinner sig i banankontakt av tredje graden.




ROLLER:
Goda
:

Zebran Schaffer (ängel)
Ängeln bor i Zvampen. Där är han trygg från bananerna. Om han kunnat så hade han låtit hela staden bo hos honom. Men tyvärr är svampen väldigt liten. Givmild som han är så kan hon däremot välja att själv riskera att bli fångad av bananerna och låta någon annan ta skydd i zvampen.
Ängeln vaktar dörren och bestämmer vem som får söka skydd i Zvampen om nätterna. När han dör så blir zvampen förstörd.

Trazan (siare)
Trazan kan varje natt sia en deltagare.

Banarne (spion)
Banarne får spioninfromation varje natt.
Han får, liksom Olyckan, skicka ut ett meddelande varje natt, Varannan Natt hamnar det i lyan, varannan natt hos tvillingarna. Det lottas om vart det hamnar första gången.

Bröderna Rongedahl
Bröderna Rongedahl är tvillingar.
De får prata med varandra utanför leken och får varje natt ta emot ett meddelande som kommer från Banarne eller Olyckan.



Onda:

Olyckan (ond spion)
Olyckan får spioninfromation varje natt.
Han får, liksom Banarne, skicka ut ett meddelande varje natt. Varannan natt hamnar det i lyan, varannan natt hos tvillingarna. Det lottas om vart det hamnar första gången.

Bananerna (ulvar)
Får varje natt käka en deltagare.
Får varje natt ta emot ett meddelande som kommer från Banarne eller Olyckan.



Meddelanden från Olyckan och Banarne:
Olyckan och Banarne får varje natt skicka ut varsitt meddelande. Ett hamnar hos tvillingarna och ett hamnar i lyan.

- Meddelandet ska vara en mening
- Det får vara en rad ur spioninfon
- De får inte avslöja meddelandets avsändare
- Meddelandet får vara sant eller falskt

Meddelandena upphör om båda tvillingarna dör (eller alla ulvarna för den delen :p). Men om t.ex. Banarne dör så får Olyckan fortsätta att skicka sina meddelanden, och tvärtom.


Vinstvillkor:
Goda vinner när alla onda är döda.
Onda vinner när de är fler än goda.


Goda lyan
I den här leken finns det en god lya. Men den kommer inte att ha någon inverkan på leken.
Den kommer att få all spioninfo.
Alla goda döda kommer att hamna där och få diskutera leken utifrån infon.
Även ni som inte deltar i leken kommer att vara välkomna till konversationen, i mån av plats :) (finns stort intresse kan flera konversationer startas;))
 
REGLER
* Var snälla mot varandra och mot LL.
* LLs bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna:)
* Vid missad röstning riskerar man att kickas från leken. Meddela LL vid förhinder! OBS! Lägg en säkerhetsröst om du tror att du kan ha svårt att hinna!
* Spelare som missar att rösta ska lägga en röst direkt när de upptäcker detta och där ange vem de skulle ha röstat på samt motivera valet.
* Röster skall fetstilas och motiveras, exempelvis Blacksmitfarm röstar på BSF för att… Motiveringen ska finnas i röstinlägget. Det är ok med citat.
* BOPar (blunda och peka = man röstar utan teori) är förbjudna.
* Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.
* Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Med hint avses här att
antyda sin roll genom att t ex god- eller ondförklara någon utan teorier. Oavsett roll, skriv på ett sådant sätt att du framställer det som att du nått din ståndpunkt genom slutledning, inte genom information du fått bakom kulisserna. Undvik att outa goda specialroller tidigt i leken (= före DL3). Även om du vet något, teoria om varför du tror att spelaren är god. Senare i leken är det alltid nödvändigt att börja diskutera roller, men LL tycker att spänningen uppehålls bättre om man låter det komma senare. Det är dock inte ett regelbrott att outa en god specialroll, men att undvika det är ett önskemål från LL.

Om någon råkar hinta bestämmer LL dels om det var en hint, dels om den andra sidan ska kompenseras. Det sistnämnda kan ibland inte göras förrän det gått ett tag så att man kan bedöma hintens eventuella påverkan på leken.
* Det är tillåtet att spöka i tråden. Använd gärna OT-färg. Det är dock förbjudet att teoria i tråden när man är död.



DELTAGARE:

1. Sookie
2. Artline
3. Habina
4. hemlig
5. Snurrfian
6. bumpo
7. Lilltess
8. Paddington
9. fio
10.quarter4ever
11. Schantana
12. LenaH

Sådär, nu ska jag börja skicka ut rollerna!
 
Nu ska alla ha fått sina roller. Hojta om ni inte fått!

Första DagDL blir imorgon 0:00 (midnatt mellan fredag och lördag, alltså)

Första NattDL blir lördag 11:00
 
Jag har också hittat hit! :)
Häftigt tema på leken men inte visste jag att Bananen var en ond frukt O_o "Kikar mistänksamt mot fruktskålen" :cautious:
 
efter ännu en solig och varm dag ute med hästarna ( och fölis :love: som numera minsann kan både stegra sig och bocka + rejsa snabbt O_o) Så har jag kikat lite på rollerna och hur leken är upplagd sas för båda sidor
Spontant så känns det som att det är en himla massa info som kan gå till båda hållen, men ingen sida kan vara säker på vilken sida som skickat infon
men båda spionerna får full info om jag förstått rollistan rätt efter genomläsning?
och varken spionerna själva eller mottagarna av infon vet vem de skickat till/ vart ifrån infon kommit?

Sedan noterar jag vinstvillkoren för denna leken:
Så man inte glömmer bort att det inte är "bara" ulvarna som räknas denna gången
Vinstvillkor:
Goda vinner när alla onda är döda.
Onda vinner när de är fler än goda.
 
Jag är oxå här!
(och eftersom helgens planer gått mer el mindre i stöpet, så kommer jag inte behöva rösta urtidigt i morgon - men jag kommer inte orka vara varken till midnatt ändå :p ;) )
 
Jag är oxå här!
(och eftersom helgens planer gått mer el mindre i stöpet, så kommer jag inte behöva rösta urtidigt i morgon - men jag kommer inte orka vara varken till midnatt ändå :p ;) )
jorå lite rött i glaset så är det nemas problemas :p:D
OBS betoning på lite - inte MYCKET- för då somnar man fort ( har jag hört )
:rofl:
 
jag tänkte faktiskt vara i form för att se Eurovision-finalen på lördag kväll sådetså :D

sedan börjar den här tanten bli gammal å orkar inte vara vaken så länge två nätter i rad - men du behöver inte vara orolig, det blir nog ett glas rött el två i morgon iaf ;)
du är ju rena rama ungdomen jämfört med en annan- och självklart kan man inte missa Eurovision heller :eek:
Jag har en låda med Zinfandel hemma hos mig sedan @cirkus & co stannade förbi sedan senast :p
tillägg: Kan behöva hjälp med att ta kål på den då undertecknad knappt smakar rött öht ;)
 
du är ju rena rama ungdomen jämfört med en annan- och självklart kan man inte missa Eurovision heller :eek:
Jag har en låda med Zinfandel hemma hos mig sedan @cirkus & co stannade förbi sedan senast :p
tillägg: Kan behöva hjälp med att ta kål på den då undertecknad knappt smakar rött öht ;)
det har nog mer att göra med hur jag känner mig än ngt annat... :angel:
du vet hur det sett ut här på sistone....

Ahh, den berömda Mr Z - själv har jag som vanligt sällskap av Barone Ricasoli, alltid lika trevligt sällskap....:angel: :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 942
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 020
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 733
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp