Bukefalos 25 år!

band-tyglar var?

C

chrisse

Var kan man köpa bandtyglar?
Alltså som tyg-tyglar fast utan dessa "knoppar" på.. Dom är även lite smalare än vanliga tyglar och lite bredare med.
Vanliga ponnytyglar förr tror jag?
Finns i olika färger (iafl rött och blått)

Sånna skulle jag vilja ha... mys-tyglar

C

chrisse

nu kom jag på. haha

vävbands-tygel heter det nog? Fast utan grepp-knopparna då.

Som vävbands-tömmar fast tyglar. Sånna vill jag ha! :bump:

W

West_

Dom är även lite smalare än vanliga tyglar och lite bredare med. :D

C

chrisse

hahhaa oj då.. jamen alltså.. åh suck vad jobbigt det blev nu :D

Kan man säga så här: "smalara om man ser på dom uppifrån och bredare om man ser på dom från sidan".

haha

Sådana tunna men breda tygtyglar hade dom flesta på 60- och 70-talet. Tror inte att dom nytillverkas. Jag har ett par blå som saknar ett spänne liggande i lådan. Om man syr på ett spänne så man kan fästa den sidan i bettet också så är dom helt funktionsdugliga. Fast dom är nog numera i cob storlek.
Men nog borde man kunna hitta sådana band. Och liten läderbit med spänne måste skomakaren kunna fixa.

C

chrisse

smart där.. Tänkte aldrig på att man kunde sy ett par själv (eller lämna dom till en skomakare som kan sy dom ordentligt)

:bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 298
Övr.Barn Min sjuåring kissar på sig nästan dagligen. Vi har efter rätt lång väntetid fått en tid till barn-ungdomsmottagning, men att det nog...
Svar
18
· Visningar
1 858
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
2 106
  • Artikel
Dagbok Det sorgliga med att vi människor är individer är att vi alltid är delvis ensamma. Om man inte tänker på det så bryr man sig nog inte...
Svar
7
· Visningar
802

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ta med sitt husdjur
  • Adventskalender 2021 - öppningstråden
  • Favoritstilar och motsatsen!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar