Bukefalos 28 år!

Bandmask - hur fort tillfriskna?

S

Sveipur

Om en häst är hängig och slö p g a bandmask, hur lång tid bör det då ta innan det märks en förbättring i hälsotillståndet? Avmaskad med det receptlagda medlet Equimax (ivermectin och praziquantel)?
 
Sv: Bandmask - hur fort tillfriskna?

Det borde gå rätt snabbt. Vet inte direkt nån tid, och så beror det kanske på HUR påverkad hästen är.
 
Sv: Bandmask - hur fort tillfriskna?

Man får nog betänka att det inte bara är så att maskarna måste bajsas ut för att hästen är bra, utan att den kanske har näringsbrist också, och obalans i magen. Så det kan ju behövas en dunderkur med vitaminer och något fodertillskott för magen också för att få sprutt på hästen.
 
Sv: Bandmask - hur fort tillfriskna?

Equimax är receptfritt (singeldos, inte multipack) - sedan i somras.

Om en häst är hängig och slö p g a bandmask, hur lång tid bör det då ta innan det märks en förbättring i hälsotillståndet? Avmaskad med det receptlagda medlet Equimax (ivermectin och praziquantel)?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 584
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 114
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 882
Senast: Gunnar
·
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 080
Senast: Moa092
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp