Beror på definition. den som har ett ICA-kort har ju en bank där?

Jag har en bank där jag har lån och sparande.
Därutöver har jag 2 drivmedelskort med tillhörande banker, samt ett kreditkort som ramlade med när jag köpte bil och finansierade det med billån.
 
Beror på definition. den som har ett ICA-kort har ju en bank där?

Jag har en bank där jag har lån och sparande.
Därutöver har jag 2 drivmedelskort med tillhörande banker, samt ett kreditkort som ramlade med när jag köpte bil och finansierade det med billån.
Jag har ju ett Ica kort för bonus vid inköp, ingen kredit mm.
Det har ju inget med Icabanken att göra på den nivån. Det har jag haft långt innan ICAbanken fanns.
 
Jag har två: en för sparande, en för resten.
Anledningen till att jag öppnade sparkonto i en annan bank var/är att min bank inte erbjuder samma villkor för den typen av konto (ränta, fria uttag).
 
Jag har två: en för sparande, en för resten.
Anledningen till att jag öppnade sparkonto i en annan bank var/är att min bank inte erbjuder samma villkor för den typen av konto (ränta, fria uttag).
Precis det jag funderar på att göra, samt för att skaffa ett bankkort i annan bank så det finns en backup när nuvarande banks kort krånglar.
 
Jag använder mig av fyra banker, en för bolån, lönekonto och kreditkort, en för buffertkonto, och två för fondsparande (Avanza och Nordnet).

Ser ingen nackdel med att ha flera. Använder mig av den bank som ger mig bäst villkor för aktuell tjänst, och tvekar inte att byta om någon annan bank erbjuder bättre villkor.
 
Jag har numera två. Har långsiktigt sparande på den senare samt även ett konto knutet till kort. Men på det har jag bara mindre belopp. Mest som reserv om vardagskortet inte fungerar. På vardagsbanken har jag ett mer kortsiktigt sparande utöver lönekontot.
 
Är det bara att gå in på utvald bank på nätet och öppna konto? Och sen föra över det man vill. Vet inte om man får diskutera namn men vilken är er favorit resp mest missnöjd med. De jag funderar mest på är Handelsbanken eller Icabanken.
 
Är det bara att gå in på utvald bank på nätet och öppna konto? Och sen föra över det man vill. Vet inte om man får diskutera namn men vilken är er favorit resp mest missnöjd med. De jag funderar mest på är Handelsbanken eller Icabanken.

Det gjorde jag. Men det är liksom det enda alternativet hos SBAB, som jag valde att öppna sparkontot hos. Öppnade kontot och laddade ner appen, legitimering sker med mobilt bankid.
 
Är det bara att gå in på utvald bank på nätet och öppna konto? Och sen föra över det man vill. Vet inte om man får diskutera namn men vilken är er favorit resp mest missnöjd med. De jag funderar mest på är Handelsbanken eller Icabanken.
Jag har haft båda dessa. Handelsbanken var bra länge, men när det blev krångel blev det mycket krångel. ICA Banken tycker jag är mycket bra som vardagsbank, men skulle aldrig använda den för mer långsiktigt sparande eller så.
 
Är det bara att gå in på utvald bank på nätet och öppna konto? Och sen föra över det man vill. Vet inte om man får diskutera namn men vilken är er favorit resp mest missnöjd med. De jag funderar mest på är Handelsbanken eller Icabanken.
Jag har båda dem och är nöjd. Handelsbanken kanske du måste besöka och legitimera dig för att öppna första kontot, det gjorde jag men det var innan det fanns BankID.
 
Har ni en bank eller flera? för och nackdelar? Hur har ni det uppdelat?

Här i Aus har jag och sambon en och samma bank. Vi har två separata egna konton, ett gemensamt och ett sparkonto som ligger under mitt namn då jag håller i pengar bättre än min sambo :angel:

Jag har även min bank i Sverige som används till lite ditt och datt (några gamla fonder och aktier, får även insatt födelsedagspeng ibland eller så från familj...). Ibland ber jag dom köpa nåt i Sverige åt mig och skicka hit och då är det lätt att överföra pengar från svenska kontot osv...
 
Jag har flera. Har kort hos två banker. Sparande hos 5 tror jag? Haha dålig koll. Har så många pga flera orsaker, tex bättre villkor, användarvänlig app, bättre utomlands, innebär kostnader att flytta värdepapper osv. Ser ingen orsak till att samla allt. Men är nog en rätt dålig kund i bankens ögon eftersom jag inte är ”helkund” som de önskar.
 
Jag har ju ett Ica kort för bonus vid inköp, ingen kredit mm.
Det har ju inget med Icabanken att göra på den nivån. Det har jag haft långt innan ICAbanken fanns.
Man brukar inte tänka på ICA och OKQ8 tex som banker. Fast de är de facto just det. :)

Jag antar att du kan sätta in pengar på ICA-kortet. Precis som på vilken annan bank som helst. ;)
 
Jag har relation med två banker.
Dels Swedbank, som jag haft sedan de var Föreningssparbanken och innan dess Föreningsbanken. Där har jag ett par mindre tjänster som jag inte fått tummen ur att flytta.
Dels den lokala sparbanken, som är anslutna till Swedbank men i allt väsentligt är just väldigt lokala. De är (såvitt känt) relativt sunda och anständiga i det mesta, och inte minst återinvesterar de väldigt konkret här i bygden på olika sätt. Jag rekommenderar dem definitivt.
 
Man brukar inte tänka på ICA och OKQ8 tex som banker. Fast de är de facto just det. :)

Jag antar att du kan sätta in pengar på ICA-kortet. Precis som på vilken annan bank som helst. ;)

Fast just ica beror ju på. Jag har ingen relation med deras bank och inget fysiskt kort - så jag kan inte sätta in pengar på ett konto/kort hos dem tex. Däremot kan jag samla bonus på inköp som kopplas till mitt personnummer, precis som jag kan på tex Kicks.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
907
Juridik & Ekonomi Varför behöver banker så lång tid på sig att föra över pengar mellan varandra när Swish klarar det på nån sekund?
2
Svar
23
· Visningar
1 231
Senast: MiaMia
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 444
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp