MidnightSoul

Trådstartare
Gah, nu får jag tokfel. Man är numera tvungen att ha bankid för att kunna göra vissa saker. Nu har mitt lagt av, har installerat nytt och provat med det. Men mitt bankid program vill helt enkelt inte starta. Vad gör jag?
 
Gah, nu får jag tokfel. Man är numera tvungen att ha bankid för att kunna göra vissa saker. Nu har mitt lagt av, har installerat nytt och provat med det. Men mitt bankid program vill helt enkelt inte starta. Vad gör jag?

Har du en smartphone kan du ladda ner mobilt bank-id. De flesta sajter som kräver bankid tillåter även mobilt bankid.
 
Prova att installera programmet på nytt. Det fick jag göra senast.

Det var det jag satt och försökte göra men programmet ville fortfarande inte starta överhuvud taget. Fick återställa datorn till tidigare fungerande punkt och böra om från början efter det och radera mitt gamla id från bankid trots avinstallation och spärrning av gamla id:et redan :confused:

Tog mig 2 timmar att fixa till så det fungerade.
 
Det var det jag satt och försökte göra men programmet ville fortfarande inte starta överhuvud taget. Fick återställa datorn till tidigare fungerande punkt och böra om från början efter det och radera mitt gamla id från bankid trots avinstallation och spärrning av gamla id:et redan :confused:

Tog mig 2 timmar att fixa till så det fungerade.
Ibland kan man behöva avinstallera och sen starta om datorn, efter omstart av dator installera på nytt.
 
föredrar att ha det på datorn, telefonen följer med överallt oftast. Å vad gör jag om jag får samma problem där sen?

Skönt det löste sig. Men varför är du orolig över mobilt bank-id? Det är ju en sexställig kod på bankid-appen som ska slås vid varje signering. Sen har väl de flesta lås även på mobilen. Mobilt bank-id är fantastiskt smidigt!
 
Skönt det löste sig. Men varför är du orolig över mobilt bank-id? Det är ju en sexställig kod på bankid-appen som ska slås vid varje signering. Sen har väl de flesta lås även på mobilen. Mobilt bank-id är fantastiskt smidigt!

Ville inte ha bankid till att börja med så ännu mer ovillig till att ha det på mobilen. Och om det krånglar på datorn så kan det lika gärna krångla på mobilen oxå i mina ögon.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har under flera månaders tid försökt gå ur facket. Jag har skickat mail. Jag har ringt och identifierat mig mer bankid. Jag har nu...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: sthu
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 201
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Alltså jag behöver duscha, jag behöver städa och jag behöver få ordning. Men jag har noll motivation Noll ork och hjärnan skenar i 120...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 702
Senast: baraclara
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 857
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp