Bara halt på böjt spår och mjukt underlag?!

Lite sidospår, men du kanske har någon AEP-utbildad eller liknande i närheten som kan använda wraps/perfect hoof wear/plastgipslindor :)? Det går att ha småbrodd i dom för halkan, och det stabiliserar hoven och skyddar sulan utan att låsa den helt. Jättebra rehabverktyg.
Tack för tips! Följer sida på FB som gäller AEP, men har inte tänkt på det än iom att hästen enligt veterinär och hovslagare även ska ha backad överrullningspunkt. Vet du om wraps kan åstadkomma detta? De exempel jag har sett sitter de alltid även framme över tån.
 
Tack för tips! Följer sida på FB som gäller AEP, men har inte tänkt på det än iom att hästen enligt veterinär och hovslagare även ska ha backad överrullningspunkt. Vet du om wraps kan åstadkomma detta? De exempel jag har sett sitter de alltid även framme över tån.

En väl lindad wrap bygger inte på så mycket mer än 0,5cm runt om, och överrullningen beror på hur hoven är formad innan :). Knepet med wraps har jag märkt är att inte använda hela såvida du inte har med stora hovar att göra, för många varv blir bara klumpigt.

Det är ju ganska ny teknik och ny i Sverige definitivt, men det är ett helt gäng nu som har några år på nacken med dom. Men det kan vara svårt att hitta AEP-are, haha.

Eftersom Alutorp nu säljer en "budgetwrap" så antar jag att fler hovslagare nu också börjat använda dom.

Jag använde inte FB själv längre så har ingen koll på grupperna, men du kan ju testa slänga ut en fråga i nån av dom och se om du får napp i närheten av dig.
 
Fått okey av försäkringen att göra MR om veterinären vill det. Dock är min veterinär på semester denna veckan och hon måste se honom på återbesöket, sen i så fall efter det boka MR. De hade dock veckors väntetid 😔.

Åh är så drygt att tiden bara rinner iväg. Vill veta nu 😔.
@border_kelpie Så bra att även du får MR ersatt av försäkringen. Jag väntar också på att få tid för MR. Så drygt, man vill ju ha ett svar så snart som möjligt 😢.
 
Vi var på återbesök igår och det var väl lite berg och dalbana. (Långt!)

Vi kom ditt, var först på gången i skritt och trav. Ut och longera, Kontur är ganska pigg och spänd då han nu varit i sjukhage i cirka 3 månader och springer mest runt ofokuserad och gnäggar när andra hästar börjar gnägga på honom. Är dock halt i vänster varv och är nu riktigt förbannad på mig i vänster varv. Veterinären tycker vi ska ta och "plegga" honom lite, så han får en liten dos lugnande i halsen.
Väntar på att det ska verka och ut på volten igen. Kontur är fortfarande halt i vänster varv och sparkar några gånger när jag ber honom att trava på. I höger bryr han sig inte om jag smackar på, utan lyder bara.

Veterinären vet här egentligen inte vad dem ska göra mer. Säger att dem inte kan sticka honom hur mycket som helst. Jag ger MR som förslag men får avslag, då vi inte vet om det är från hovarna eller framknäna. Jag säger då ultraljud och får samma svar.
Veterinären säger att hästen rör sig konstigt hela han och han har inte riktigt koll på sin kropp när han är på volt. Säger därför att nästa steg är att komma ditt och rida för dem och att en av deras duktiga ryttare ska få sitta upp.
Jag säger att det vill jag inte, då det verkligen inte syns när man rider! Samt att det inte har med hans dåliga koordinator på volt att göra. Då han blev 1-gradig halt på båda fram av att ridas rakt fram i skogen. Veterinären föreslår då att släppa han på lösdrift i 6 månader och det sa jag också nej till.
För jag har knappt ridit under dessa månaderna. Samt att vi inte vet orsaken till hans hälta.
Ber om att få bedöva antingen hov eller knä, då det är de ställena han haft ont i tidigare. Vill helst bedöva höger hov då det gjorde honom ohalt sist.

De bedövar höger framhov och han blir ohalt på höger fram, det vid säga i vänster varv men nu är han istället halt i höger varv, det vid säga vänster fram. Så han är dubbelsidig halt på frambenen.

Får beröm för att jag inte ger mig och vi har nu bokat MR för båda framhovarna.

Jätte skönt! Men hur ofta kan man fixa när det är såhär från framhovarna?

Nej jag har i och för sig inte provat att sko med sjukpåslag eller med andra specialskor men ingen har heller bett om det. Vet inte om det kan göra så stor skillnad. Får helt enkelt vänta och se vad MR ger för svar. Var veckors väntetid på den.

Kul med häst :(
 
Vi var på återbesök igår och det var väl lite berg och dalbana. (Långt!)

Vi kom ditt, var först på gången i skritt och trav. Ut och longera, Kontur är ganska pigg och spänd då han nu varit i sjukhage i cirka 3 månader och springer mest runt ofokuserad och gnäggar när andra hästar börjar gnägga på honom. Är dock halt i vänster varv och är nu riktigt förbannad på mig i vänster varv. Veterinären tycker vi ska ta och "plegga" honom lite, så han får en liten dos lugnande i halsen.
Väntar på att det ska verka och ut på volten igen. Kontur är fortfarande halt i vänster varv och sparkar några gånger när jag ber honom att trava på. I höger bryr han sig inte om jag smackar på, utan lyder bara.

Veterinären vet här egentligen inte vad dem ska göra mer. Säger att dem inte kan sticka honom hur mycket som helst. Jag ger MR som förslag men får avslag, då vi inte vet om det är från hovarna eller framknäna. Jag säger då ultraljud och får samma svar.
Veterinären säger att hästen rör sig konstigt hela han och han har inte riktigt koll på sin kropp när han är på volt. Säger därför att nästa steg är att komma ditt och rida för dem och att en av deras duktiga ryttare ska få sitta upp.
Jag säger att det vill jag inte, då det verkligen inte syns när man rider! Samt att det inte har med hans dåliga koordinator på volt att göra. Då han blev 1-gradig halt på båda fram av att ridas rakt fram i skogen. Veterinären föreslår då att släppa han på lösdrift i 6 månader och det sa jag också nej till.
För jag har knappt ridit under dessa månaderna. Samt att vi inte vet orsaken till hans hälta.
Ber om att få bedöva antingen hov eller knä, då det är de ställena han haft ont i tidigare. Vill helst bedöva höger hov då det gjorde honom ohalt sist.

De bedövar höger framhov och han blir ohalt på höger fram, det vid säga i vänster varv men nu är han istället halt i höger varv, det vid säga vänster fram. Så han är dubbelsidig halt på frambenen.

Får beröm för att jag inte ger mig och vi har nu bokat MR för båda framhovarna.

Jätte skönt! Men hur ofta kan man fixa när det är såhär från framhovarna?

Nej jag har i och för sig inte provat att sko med sjukpåslag eller med andra specialskor men ingen har heller bett om det. Vet inte om det kan göra så stor skillnad. Får helt enkelt vänta och se vad MR ger för svar. Var veckors väntetid på den.

Kul med häst :(

Min appaloosa med urkalkning på strålbenen skoddes med "filtsulor" och blev markant bättre med detta. Det var plastsulor med filt på insidan. Det kanske kan vara något att testa? Tyckte att han fungerade bäst med extra korta tår och sulor på.
 
Vi var på återbesök igår och det var väl lite berg och dalbana. (Långt!)

Vi kom ditt, var först på gången i skritt och trav. Ut och longera, Kontur är ganska pigg och spänd då han nu varit i sjukhage i cirka 3 månader och springer mest runt ofokuserad och gnäggar när andra hästar börjar gnägga på honom. Är dock halt i vänster varv och är nu riktigt förbannad på mig i vänster varv. Veterinären tycker vi ska ta och "plegga" honom lite, så han får en liten dos lugnande i halsen.
Väntar på att det ska verka och ut på volten igen. Kontur är fortfarande halt i vänster varv och sparkar några gånger när jag ber honom att trava på. I höger bryr han sig inte om jag smackar på, utan lyder bara.

Veterinären vet här egentligen inte vad dem ska göra mer. Säger att dem inte kan sticka honom hur mycket som helst. Jag ger MR som förslag men får avslag, då vi inte vet om det är från hovarna eller framknäna. Jag säger då ultraljud och får samma svar.
Veterinären säger att hästen rör sig konstigt hela han och han har inte riktigt koll på sin kropp när han är på volt. Säger därför att nästa steg är att komma ditt och rida för dem och att en av deras duktiga ryttare ska få sitta upp.
Jag säger att det vill jag inte, då det verkligen inte syns när man rider! Samt att det inte har med hans dåliga koordinator på volt att göra. Då han blev 1-gradig halt på båda fram av att ridas rakt fram i skogen. Veterinären föreslår då att släppa han på lösdrift i 6 månader och det sa jag också nej till.
För jag har knappt ridit under dessa månaderna. Samt att vi inte vet orsaken till hans hälta.
Ber om att få bedöva antingen hov eller knä, då det är de ställena han haft ont i tidigare. Vill helst bedöva höger hov då det gjorde honom ohalt sist.

De bedövar höger framhov och han blir ohalt på höger fram, det vid säga i vänster varv men nu är han istället halt i höger varv, det vid säga vänster fram. Så han är dubbelsidig halt på frambenen.

Får beröm för att jag inte ger mig och vi har nu bokat MR för båda framhovarna.

Jätte skönt! Men hur ofta kan man fixa när det är såhär från framhovarna?

Nej jag har i och för sig inte provat att sko med sjukpåslag eller med andra specialskor men ingen har heller bett om det. Vet inte om det kan göra så stor skillnad. Får helt enkelt vänta och se vad MR ger för svar. Var veckors väntetid på den.

Kul med häst :(
Man kan göra en hel del med hovarna bara man vet vad som är fel 😊
Sen beror det ju på vad som är fel såklart. Och specialskor är svårt innan man vet felet, så tänk inte att du har missat ngt där! Däremot efter MR kan din hovslagare och veterinären prata med varandra om skoningen.
 
Att låta han läka som en häst, dvs på en riktigt bra lösdrift i flock med foderstationer så de vandrar mycket, är dock ett bra förslag av veterinärerna tycker jag. Helst avskodd, med en mineralgiva balanserad mot höet, för att ge kroppen så bra möjligheter som bara går. Mycket kan läka ut av att de får en lång vila i sitt eget tempo.

Dubbelsidig hälta fram är ju inget som kommer lösas i första taget, även när ni får reda på varför (bra att du stod på dig!) och han är redan frustrerad över att stå i sjukhage.
 
Att låta han läka som en häst, dvs på en riktigt bra lösdrift i flock med foderstationer så de vandrar mycket, är dock ett bra förslag av veterinärerna tycker jag. Helst avskodd, med en mineralgiva balanserad mot höet, för att ge kroppen så bra möjligheter som bara går. Mycket kan läka ut av att de får en lång vila i sitt eget tempo.

Dubbelsidig hälta fram är ju inget som kommer lösas i första taget, även när ni får reda på varför (bra att du stod på dig!) och han är redan frustrerad över att stå i sjukhage.

Ja.

Och nej.

Om man inte vet vad det är som orsakar hältan så tycker jag verkligen man skall vara försiktig med att ge denna sortens råd. Det finns en hel del skador där rörelse är dåligt. Att då tro att det kommer att läka om man släpper ut hästen i hage i 6 månader...

Först vad. Sen hur.
 
Vi var på återbesök igår och det var väl lite berg och dalbana. (Långt!)

Vi kom ditt, var först på gången i skritt och trav. Ut och longera, Kontur är ganska pigg och spänd då han nu varit i sjukhage i cirka 3 månader och springer mest runt ofokuserad och gnäggar när andra hästar börjar gnägga på honom. Är dock halt i vänster varv och är nu riktigt förbannad på mig i vänster varv. Veterinären tycker vi ska ta och "plegga" honom lite, så han får en liten dos lugnande i halsen.
Väntar på att det ska verka och ut på volten igen. Kontur är fortfarande halt i vänster varv och sparkar några gånger när jag ber honom att trava på. I höger bryr han sig inte om jag smackar på, utan lyder bara.

Veterinären vet här egentligen inte vad dem ska göra mer. Säger att dem inte kan sticka honom hur mycket som helst. Jag ger MR som förslag men får avslag, då vi inte vet om det är från hovarna eller framknäna. Jag säger då ultraljud och får samma svar.
Veterinären säger att hästen rör sig konstigt hela han och han har inte riktigt koll på sin kropp när han är på volt. Säger därför att nästa steg är att komma ditt och rida för dem och att en av deras duktiga ryttare ska få sitta upp.
Jag säger att det vill jag inte, då det verkligen inte syns när man rider! Samt att det inte har med hans dåliga koordinator på volt att göra. Då han blev 1-gradig halt på båda fram av att ridas rakt fram i skogen. Veterinären föreslår då att släppa han på lösdrift i 6 månader och det sa jag också nej till.
För jag har knappt ridit under dessa månaderna. Samt att vi inte vet orsaken till hans hälta.
Ber om att få bedöva antingen hov eller knä, då det är de ställena han haft ont i tidigare. Vill helst bedöva höger hov då det gjorde honom ohalt sist.

De bedövar höger framhov och han blir ohalt på höger fram, det vid säga i vänster varv men nu är han istället halt i höger varv, det vid säga vänster fram. Så han är dubbelsidig halt på frambenen.

Får beröm för att jag inte ger mig och vi har nu bokat MR för båda framhovarna.

Jätte skönt! Men hur ofta kan man fixa när det är såhär från framhovarna?

Nej jag har i och för sig inte provat att sko med sjukpåslag eller med andra specialskor men ingen har heller bett om det. Vet inte om det kan göra så stor skillnad. Får helt enkelt vänta och se vad MR ger för svar. Var veckors väntetid på den.

Kul med häst :(
Måste bara ge dig en eloge att du stod på dig! För mig låter detta väldigt märkligt att veterinären inte vill gå hela vägen och reda ut VAD som är anledningen till hältan som nu varit så långvarig. Aldrig varit med om veterinärer som beter sig så. Skönt du får MR, hoppas de kan ge er svar och att det går att behandla så Kontur blir bra igen :)

Min häst är lite i samma läge fast vi vet nu vad problemet är, hon är också halt sedan några månader tillbaka något man först trodde va ett överben men när hältan inte försvann letade vi vidare och hittade för en månad sedan ligamentskador på båda framhovarna via vanligt ultraljud inget MR så vi vet ej i dagsläget hur hon ser ut inuti hovarna. Hon har fått stötvåg och vi har återbesök i morgon.

Håller tummarna för er.
 
Ja.

Och nej.

Om man inte vet vad det är som orsakar hältan så tycker jag verkligen man skall vara försiktig med att ge denna sortens råd. Det finns en hel del skador där rörelse är dåligt. Att då tro att det kommer att läka om man släpper ut hästen i hage i 6 månader...

Först vad. Sen hur.

For sure. Och det är ju inte säkert att det läker alls, beror ju på vad det är. Men skulle veterinärerna verkligen rekommendera det om dom inte trodde att det skulle vara gynnsamt?
 
Att låta han läka som en häst, dvs på en riktigt bra lösdrift i flock med foderstationer så de vandrar mycket, är dock ett bra förslag av veterinärerna tycker jag. Helst avskodd, med en mineralgiva balanserad mot höet, för att ge kroppen så bra möjligheter som bara går. Mycket kan läka ut av att de får en lång vila i sitt eget tempo.

Dubbelsidig hälta fram är ju inget som kommer lösas i första taget, även när ni får reda på varför (bra att du stod på dig!) och han är redan frustrerad över att stå i sjukhage.
Fast vissa är så pass skadade att rätt rehabträning efter behandling är enda sättet att få dem smärtfria. Vissa hästar måste man börja arbeta med att samla direkt. Lära dem så fort det går att de ska skyffla över mer vikt bak.
Man kan också behöva lära in ett nytt rörelsemönster.
Jag möter många rehabhästar som drämmer i framhovarna och i många fall vaggar lite i sidled tex i skritten. Där de lutar sig mot ena bogen, drämmer i den hoven och lutar sig mot andra sidan och drämmer i den hoven. Benen rör sig inte helt korrekt rakt fram under hästen så att den kan börja flytta vikten bakåt. Utan de vaggar fram och lägger vikten på vardera framben istället för bakåt. Och islaget i marken blir onödigt hår med onödigt mkt slitage.
Sådana hästar blir inte friska av lång vila. De måste tränas symptomfria. Och den träning måste vara väldigt kontrollerad. I hagen finns risk för diverse rörelser som förvärrar viss problematik.

Att få problem fram ger iaf möjligheten att kunna avlasta frambenen/hovar betydligt genom samling och mjukare islag tack vara balans och korrekt rörelsemönster.
 
Fast vissa är så pass skadade att rätt rehabträning efter behandling är enda sättet att få dem smärtfria. Vissa hästar måste man börja arbeta med att samla direkt. Lära dem så fort det går att de ska skyffla över mer vikt bak.
Man kan också behöva lära in ett nytt rörelsemönster.
Jag möter många rehabhästar som drämmer i framhovarna och i många fall vaggar lite i sidled tex i skritten. Där de lutar sig mot ena bogen, drämmer i den hoven och lutar sig mot andra sidan och drämmer i den hoven. Benen rör sig inte helt korrekt rakt fram under hästen så att den kan börja flytta vikten bakåt. Utan de vaggar fram och lägger vikten på vardera framben istället för bakåt. Och islaget i marken blir onödigt hår med onödigt mkt slitage.
Sådana hästar blir inte friska av lång vila. De måste tränas symptomfria. Och den träning måste vara väldigt kontrollerad. I hagen finns risk för diverse rörelser som förvärrar viss problematik.

Att få problem fram ger iaf möjligheten att kunna avlasta frambenen/hovar betydligt genom samling och mjukare islag tack vara balans och korrekt rörelsemönster.
Dock få som har tillgång till såna tränare som du :). Jag håller med dig, men hur många såna rehabstall finns tillgängliga i Sverige?
 
Att låta han läka som en häst, dvs på en riktigt bra lösdrift i flock med foderstationer så de vandrar mycket, är dock ett bra förslag av veterinärerna tycker jag. Helst avskodd, med en mineralgiva balanserad mot höet, för att ge kroppen så bra möjligheter som bara går. Mycket kan läka ut av att de får en lång vila i sitt eget tempo.

Dubbelsidig hälta fram är ju inget som kommer lösas i första taget, även när ni får reda på varför (bra att du stod på dig!) och han är redan frustrerad över att stå i sjukhage.

Problemet här, är ju att vi knappt ridit på honom sedan 8 mars. Vi har mest skrittat, kanske travat sammanlagt 2-5 minuter per ridpass och galopperat max 2 min de sista två veckorna av de tre månaderna vi red. Vi har varit överdrivet försiktiga just för att han skulle bli bra. Så att släppa på lösdrift tror jag inte hade hjälp alls. Samt skulle jag aldrig göra det när jag inte vet VARFÖR min häst är halt. Hade jag vetat varför och fått prognos, då hade jag kunnat tänka mig det. Men som det ser ut idag, att han är halt trots vila och sjukhage/vanlig hage innan det. Så tror jag inte det skulle hjälpa.
For sure. Och det är ju inte säkert att det läker alls, beror ju på vad det är. Men skulle veterinärerna verkligen rekommendera det om dom inte trodde att det skulle vara gynnsamt?

Jag tror veterinären inte vet varför han är halt och inte svarar på behandlingen i hovarna och föreslog därför andra lösningar. Vilket jag kan förstå men hade hellre sett att dem velat ultraljuda både framknä och hovar för att få veta. Nu ska vi ju göra MR så det löser ju sig så istället.

För han är ju väldigt konstig i sin sjukdoms historik. Ingen lätt häst att diagnostisera.
 
Fast vissa är så pass skadade att rätt rehabträning efter behandling är enda sättet att få dem smärtfria. Vissa hästar måste man börja arbeta med att samla direkt. Lära dem så fort det går att de ska skyffla över mer vikt bak.
Man kan också behöva lära in ett nytt rörelsemönster.
Jag möter många rehabhästar som drämmer i framhovarna och i många fall vaggar lite i sidled tex i skritten. Där de lutar sig mot ena bogen, drämmer i den hoven och lutar sig mot andra sidan och drämmer i den hoven. Benen rör sig inte helt korrekt rakt fram under hästen så att den kan börja flytta vikten bakåt. Utan de vaggar fram och lägger vikten på vardera framben istället för bakåt. Och islaget i marken blir onödigt hår med onödigt mkt slitage.
Sådana hästar blir inte friska av lång vila. De måste tränas symptomfria. Och den träning måste vara väldigt kontrollerad. I hagen finns risk för diverse rörelser som förvärrar viss problematik.

Att få problem fram ger iaf möjligheten att kunna avlasta frambenen/hovar betydligt genom samling och mjukare islag tack vara balans och korrekt rörelsemönster.

Ja och han är ju lite speciell i sina gångarter och då speciellt i sin skritt. Han går väldigt gärna i passgång så ofta/fort han kan. Du måste verkligen rida honom för att få honom ur den och eftersom han blir dålig vid ridning så blir det inte så bra. Tanken är att om han blir frisk, att skicka honom/ta in en ryttare som kan hjälpa mig att rida honom.
 
Ja och han är ju lite speciell i sina gångarter och då speciellt i sin skritt. Han går väldigt gärna i passgång så ofta/fort han kan. Du måste verkligen rida honom för att få honom ur den och eftersom han blir dålig vid ridning så blir det inte så bra. Tanken är att om han blir frisk, att skicka honom/ta in en ryttare som kan hjälpa mig att rida honom.
Jag rider inte sådana hästar under rehab. Iaf inte första periodenJag tar dem i träns för hand. Där kan man påverka som bäst utan att belasta hästen med även sin egen vikt, och i vissa fåll egen obalans eller oförmåga till följsamhet i sits så man inte stör hästen.

Det går utmärkt att arbeta bort passaktig skritt så tex. Kraftigt förenklat handlar det om balans och lösgjordhet för att få väck passtakten.

Man måste lära hästen korrekt formgivning och inte spänna den muskulatur som leder till passtakt tex.
Samma muskulatur är den som kör ner hästen i framdelen. Hästen har inga leder fram där frambenen fäster i kroppen i en led. Utan hästens kroppsklump hänger i en muskelgunga mellan frambenen. Aktiverar hästen rätt muskulatur kommer rygg och manke upp och halsen ut ur manken i korrekt välvning åt rätt håll sas. Där finns möjlighet till att få vikten bakåt och avlasta fram. Ofta blir hästen några cm högre i manken av sådan träning IOM att kroppsklumpen lyfts och inte pressas ner i gungan. Här går inte hästen passaktigt. Det är fysiskt omöjligt. 😊
När hästen spänner fel muskulatur trycks kroppen ner och muskelgungan trycks ned och tänjs ut. Hästen kan då få problem med tex hältor etc i fram.

Nu ska ni ju göra MR - skitbra!
Då får du förhoppningsvis veta något som kan hjälpa dig besluta vad du ska göra.
 
Dock få som har tillgång till såna tränare som du :). Jag håller med dig, men hur många såna rehabstall finns tillgängliga i Sverige?
Det är tyvärr få som jobbar så ja. Men oavsett det ser jag inte att det är lämpligt att utan diagnos kasta ut en häst i hagen så och tycka det är bästa bot.
Man vet ju inte ens om skadan ev kan bli förvärrad IOM att man inte vet vad det är. 😊
 
Jag har bara följt den här tråden sporadiskt men nu när du sa passtakt så klickade något. Är hästen kollad i rygg/hals/nacke? (har råkat ut för två hästar med otydlig frambensproblematik som stammat från skador på nacke/hals). Det de båda hade gemensamt, förutom problem med frambenen (som senare visade sig komma från annat ställe) var passtakt. Detta vistades bort med att hästarna var spända/alltid hade gått så men var antagligen en form av avlastning.
 
Ja.

Och nej.

Om man inte vet vad det är som orsakar hältan så tycker jag verkligen man skall vara försiktig med att ge denna sortens råd. Det finns en hel del skador där rörelse är dåligt. Att då tro att det kommer att läka om man släpper ut hästen i hage i 6 månader...

Först vad. Sen hur.
Jag håller med. Jättemärkligt förslag när man inte vet vad hältan orsakas av.

@border_kelpie Kolla gärna med veterinären som jag skickade i PM :) ! Jag har nog aldrig mött en så engagerad och motiverad veterinär förut.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 167
Senast: Lutten
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Sirap
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
370
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp