Bara halt på böjt spår och mjukt underlag?!

Vi fick tid hos veterinären igår kl 16, då veterinären inte gillade att han börjat stanna och inte vilja gå fram, stelheten och att han blivit mer sur.

Han har inte förbättrats alls, utan var snarare mer halt 💔😔.

Veterinären hade hoppats på nån förbättring med sjukskorna och behandlingen. Han har liksom inte svarat på något vi gjort i hovarna.
Men han har verkligen sin kropp emot sig 😔.

Så fruktansvärt sorgligt och orättvist! Världens snällaste och mysigaste kille med ett hjärta av guld 💔.

Usch, tufft att få höra. Samtidigt är det ju rätt skönt att veta att det verkligen inte går att göra mer - om det är så. Vi kan ju inte bygga om kroppen åt dem :/
 
Vi fick tid hos veterinären igår kl 16, då veterinären inte gillade att han börjat stanna och inte vilja gå fram, stelheten och att han blivit mer sur.

Han har inte förbättrats alls, utan var snarare mer halt 💔😔.

Veterinären hade hoppats på nån förbättring med sjukskorna och behandlingen. Han har liksom inte svarat på något vi gjort i hovarna.
Men han har verkligen sin kropp emot sig 😔.

Så fruktansvärt sorgligt och orättvist! Världens snällaste och mysigaste kille med ett hjärta av guld 💔.

Fy vad tråkigt 💔
 
Så tråkigt 😰
Vad har han fått för sjukbeslag?
En ny specialsko som skulle ge honom mer stöd på yttersidan av hoven och hjälpa honom med överrullningen.

Är veterinären och hovslagaren som tillsammans kom fram till bästa skon för Kontur.
Hovslagaren kommenterade dock att en inflammation, ska du kunna vila bort på ca 4-8 veckor. Men konturs har inte alls blivit bättre trots flera månaders vila, sjukhage 😔.

Pratade med veterinären idag som tyvärr inte tror vi kan göra mer för honom. Vi har nu provat behandla hovarna 2 gånger men han blir bara värre 😔.

Så tar nog slut här 💔😭
 
Idag på morgonen kl 08 somnade Kontur in, betandes gräs in i det sista :cry: :heart.

Detta har verkligen varit både ett underbart år, för jag fick verkligen träffa en "One of a kind" häst som var allt jag önskade och ville ha, men samtidigt ett hemskt och sjukt jobbigt år denna underbara häst som hade ett hjärta av guld, blev halt och inte blev bra :(.

Jag kommer aldrig glömma honom :heart.

Har gjort en video av våra 11 månader tillsammans.


Tack fina, underbara Kontur. Sov gott och ses i Trapalanda.

"if tears could make a stariway
and heartake make a lane
i'd walk the path to heaven
and bring you back again"
 
Idag på morgonen kl 08 somnade Kontur in, betandes gräs in i det sista :cry: :heart.

Detta har verkligen varit både ett underbart år, för jag fick verkligen träffa en "One of a kind" häst som var allt jag önskade och ville ha, men samtidigt ett hemskt och sjukt jobbigt år denna underbara häst som hade ett hjärta av guld, blev halt och inte blev bra :(.

Jag kommer aldrig glömma honom :heart.

Har gjort en video av våra 11 månader tillsammans.


Tack fina, underbara Kontur. Sov gott och ses i Trapalanda.

"if tears could make a stariway
and heartake make a lane
i'd walk the path to heaven
and bring you back again"

Beklagar verkligen :heart
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 107
Senast: Lutten
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
335
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: MiniLi
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
862
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp