Bara två hästar kvar

Jag fick ta bort en av mina hästar efter en skada på kotsenbenet, förmodligen efter en spark så nu är det bara två hästar kvar. Men att ha bara två hästar känns inte som en flock och om en till råkar bli akut sjuk eller skadad så blir det ju en ensam kvar. ibland funderar jag på att helt sluta att ha hästar men jag uppskattar verkligen att ha dom hemma inte för att jag rider utan att gå ut och mata dom, sköta om dom, prata med dom och klappa på dom. Att inte ha några hästar alls skulle nog bli fruktansvärt tomt att ha inackorderingar är inget som intresserar mig då jag vill vara ifred hemma. Hästarna är 11 och 14 år så de kan mycket väl leva länge till och nu kommer de väl bli extremt tighta när de bara är två. Valacken var hemskt upprörd igår trots att han också fick lugnande innan lillasyster togs ut han lugnade sig när han fick titta på kroppen men han sprang och letade efter henne i hagen först. Hade kroppen tagits direkt hade han nog letat än.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Coras star
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 567
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 106
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 734
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp