Barbackagjord??

Ireland

Trådstartare
Vad tycker ni om dessa? Jag har inte an chans att köpa en sadel nu. men vill kunna rida. Vill inte rida helt barbacka då jag vill kunna stå lite upp och avlasta ryggen på min häst lite. Han har kissing spines. Jag håller nu på att spara till en bomlös, men det lär ta minst 6 månader. Så, funkar de bra att stå i kortare stunder? Är de stabila? Vad tycker hästarna om dem?

Sv: Barbackagjord??

jag skulle inte stå upp i en barbackagjord... tycker inte sdet ger tillräckligt med avbelastning... köp hellre en billigare bomlös o ha så länge....

Nej, man ska inte stå upp i stigbyglarna, ej heller rida lätt med en barbackagjord. Däremot tycker jag att den jag har är trevlig när man rider ut på vintern. På med en teddyvojlock och så barbackagjorden. Varmt, mysigt och relativt stabilt.

Aldrig någonsin stå upp i en barbackapad. Tömkörning och skogspromenader som komplement till barbackaridningen låter som bättre för ryggen!

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
895
Senast: Tilly_85
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 685
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat... 2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: QueenLilith
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 045
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka