BernT

Trådstartare
Är Barbour jätteute eller kan man sälja en sån jacka? Hittade en här hemma när jag städade garderoberna senast, en helt ny med lappar kvar nypris strax över 3000 enligt prislappen.
Är en sån klassisk quiltad med skärp i midja osv.

Ser aldrig någon med Barbour jacka nuförtiden så det kanske inte säljer? Vill ju inte ge bort den pga för snål 😁
 
Är Barbour jätteute eller kan man sälja en sån jacka? Hittade en här hemma när jag städade garderoberna senast, en helt ny med lappar kvar nypris strax över 3000 enligt prislappen.
Är en sån klassisk quiltad med skärp i midja osv.

Ser aldrig någon med Barbour jacka nuförtiden så det kanske inte säljer? Vill ju inte ge bort den pga för snål 😁

De klassiska säljer nog absolut (oljerockarna). De quiltade som var så himla poppis ett tag säljer nog också men kanske inte till så högt pris, är min gissning.
 
Är Barbour jätteute eller kan man sälja en sån jacka? Hittade en här hemma när jag städade garderoberna senast, en helt ny med lappar kvar nypris strax över 3000 enligt prislappen.
Är en sån klassisk quiltad med skärp i midja osv.

Ser aldrig någon med Barbour jacka nuförtiden så det kanske inte säljer? Vill ju inte ge bort den pga för snål 😁
Ingen aning, jag använder ju det (inte den du har) men jag struntar i mode med jackor. Köper en jacka jag gillar och har den tills den dör (skulle hellre inte ha den just när alla har den) och Barbour dör inte så lätt. Skulle aldrig sluta ha en jacka för att märket var omodernt eller något, var den fin när jag köpte den så är den fin.

Sedan håller jag med övriga att jag köper inte någonting begagnat för nära nypris, då köper jag det hellre nytt och väljer själv. Så jag har ingen koll på begagnatmarknaden.
 
Senast ändrad:
Är Barbour jätteute eller kan man sälja en sån jacka? Hittade en här hemma när jag städade garderoberna senast, en helt ny med lappar kvar nypris strax över 3000 enligt prislappen.
Är en sån klassisk quiltad med skärp i midja osv.

Ser aldrig någon med Barbour jacka nuförtiden så det kanske inte säljer? Vill ju inte ge bort den pga för snål 😁

Jag har en som på ngt vis krympt nu under Covid-året med hemmasittande.. :angel:
Jag har ju inte använt den så mkt. Kollade runt för att se marknaden och det verkar inte säljas för några större pengar. Så den får stanna. Och så hoppas jag att vikten inte stannar kvar. :laugh:
 
Jag köpte en ny för ett par år sedan, i den prisklassen du nämnde.
Kviltad med skärp och fodrad med någon teddy.
Är normalviktig, men har tydligen för muskulösa armar.
Verkar som att Barbour är ett vanligt modemärke nu, med modeller som inte passar hästfolk?
Det är helt omöjligt att ha en varm tröja under. Det stasar i överarmarna direkt, men den är rymlig för övrigt.

En kollega hade fått en jacka av sin syster (som är modell supersmal, har travhästar) men hon hade fått ärva den för att den var för tajt i överarmarna för henne. Så jag verkar inte vara själv med mitt dilemma?
Kommer nog inte köpa någon mer innan de åtgärdar ärmstorleken.

800-1000 kanske jag hade kunnat ge för din, om den är tillräcklig i ärmvidden. ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 890
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 333
Senast: gul_zebra
·
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
3 879
Senast: pimy
·
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 105
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp