Barcode - Not supported??

Z

Zora

Jag har införskaffat mig en gammal cd-brännare. En Easy-CD Pro 95. När jag ska testa den så står det som i rubriken: "Barcode Not supported"
Jag har försökt att förstå vad det innebär, men jag lyckas inte med det. Sökt på google men där blir jag inte klokare.

Är detta något som gör det omöjligt att bränna skivan? Jag har försökt och det går inte för datorn att läsa den sedan. Eller är det bara att leta efter en annan form av inställning i programmet. Det finns många olika varianter att välja på.

Vad säger ni dataexperter?
 
när säger den 'barcode not supported'? när du installerat den, när du försöker bränna eller närdå? och vad är det som klagar? brännarprogrammet? systemet?
 
antagligen handlar det om en företagsfeature där brännaren även bränner in en sifferkombination för att kunna identifiera skivan. den har du isåfall ingen nytta av, och det borde gå utmärkt att bränna ändå.
 
nepp. jag missinformerade. så här är det:

"A unique code for a compact disc. With recordable CDs, this number is often printed in the clear inner ring of the disc. Some CD recorders can also read this information digitally."

i vilket fall går det utmärkt att bränna ändå. :smirk:
 
Första gången jag försökte så gick det alldeles utmärkt att bränna skivan. Men när jag skulle läsa kopian så klagade den på barcode och ville inte läsa den alls.

Nu när jag skulle pröva igen såg jag att när jag ska kopiera skivans innehåll till datorn så är det enda som är "not supported" just barcode. Resten står det bara "supported" på. Så det är inget som klagar, mer än själva kopian när jag försöker köra den.
Det är ett spel kanske jag ska tillägga, men rätt gammalt, gjort -99.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp