Bukefalos 28 år!

Barefoot Cherokee

Fengur

Trådstartare
Hej!
Vad tror ni om den här sadeln? Ser fin ut tycker jag med läderdetaljerna.

MVH Sanna
 
Sv: Barefoot Cherokee

Har provat en sådan på min isis och gilla den jättemycket! Funderar på att köpa en som komplement till min bomsadel. Vad man ska tänka på är att man i den här typen av sadlar sitter så brett som hästen är, den är inte uppbyggd överhuvudtaget. Vissa gillar detta, andra inte. Dessutom så ger den ju inget stöd för skänkeln. Man är ganska så utelämnad till sin egen balans och sits eftersom man inte får så mycket "hjälp" från sadeln. Detta är vad som eventuellt gör mig tveksam till sadeln...

Är det någon som har erfarenhet av både den här typen av bomlösa och de mer klassiska som diddi-sadeln? Fördelar/nackdelar med de olika typerna?
 
Sv: Barefoot Cherokee

Har den ring som stigläderfäste, som Barefoot Cheyenne?
Det gillar jag inte, jag vill att stiglädret ska lossna om man blir hängande i en stigbygel och så skulle jag vilja ha ett enkelt stigläder för spännet skaver.
 
Sv: Barefoot Cherokee

Ser ut som en bra sadel, men den skulle nog inte passa på min häst.
 
Sv: Barefoot Cherokee

Dom kompisar som har provat flera av Barefoot modeller klagade över att höfterna tog stryk. Sadlarna blir ju lika breda som hästen...:smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
1 010
Senast: Liten
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 707
Senast: jemeni
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 625
Senast: fio
·
Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 390
Senast: Is
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp