Barfota boots med brodd?

S

Sweet

Någon som har provat att rida med barfotaboots med broddar på is? Funkar det bra?

Läste på ett annat forum att det inte funkar så bra och blir lite tveksam till om jag ska köpa mig boots till vintern. Enda anledningen till att jag vill ha boots till pållan är just för att kunna brodda vintertid, annars så klarar sig hästen utan då hon inte ömmar på några som helst underlag och inte sliter hovarna för mycket.
Men funkar inte broddarna nåt vidare så vill jag inte lägga ut alla de pengar som bootsen kostar... :crazy:

Någon som har erfarenheter??? :confused:
 
Sv: Barfota boots med brodd?

Ingen som vet??

Tänker ju inte köpa boots om de ändå inte funkar att rida med broddar...
 
Sv: Barfota boots med brodd?

hej easybbots går inte så bra att drodda ,, eller de på solvalla sa att de vara vet sig
 
Sv: Barfota boots med brodd?

jag fattar inte hur man ska kunna tex galoppera riktigt fort med bootsen, funkar det verkligen?? ramlar dom inte av, dom verkar så klumpiga. jag vill inte heller köpa om dom inte funkar.
 
Sv: Barfota boots med brodd?

Jag vill också höra egna erfarenheter av broddade boots av olika märken... Ingen här som vill dela med sig?
 
Sv: Barfota boots med brodd?

jag rider med easyboots på min barfotahäst, men har problem nu på vintern. har hört mig för om broddarna som finns till, men fått veta att bootsen inte klarar belastningen av broddarna, så de går igenom bootsen. nån som har nåt tips på hur man kan få bootsen att funka på halt underlag?
 
Sv: Barfota boots med brodd?

jag har visserligen boa boots, men det funkar kanon! hästen har dom hela dagen i hagen när det är så isigt som nu. broddarna sitter där dom ska. men jag tycker att man ska använda comfort sulor om man har broddar, eftersom det blir små kantar på insidan som kan tänkas trycka.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
615
Utrustning Ny användare som läst en del men aldrig skrivit. Jag har stött på ett problem som jag inte haft tidigare. Har en ponny som vi köpte i...
Svar
7
· Visningar
1 516
Senast: Tossa90
·
Hästvård Jag har ett problem som känns svårlöst. Mina hästar - som numera inte rids - har gått barfota i flera år. Den ena hela tiden, och den...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 277
Senast: caballus
·
Utrustning Jag håller på att få ordning på hovarna på mitt sto och hon går nu barfota. Problemet är att hon blir öm i sulorna då det är hårt i...
Svar
11
· Visningar
1 240
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Barn och djur
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp