E

Emilieblues

foderhästen jag ska ha går barfota just nu,och är mkt sparsamt riden knappt riden alls.Och vi ska börja skritta lite försiktigt runt gården och på ängarna .Men då undrar jag om hon behöver skos eller bara verkas för hur gör man med det hala underlaget utan broddar?:crazy:
 
Sv: Barfota?

Det beror helt på. Är hon van att gå barfota något innan? Har hon alltid haft skor finns ju risken att hon blir jätteöm.
Ang. broddar så tycker jag inte det blir så hiskeligt halt när de går barfota. Mina går alltid barfota vintertid och med skor om sommaren om de rids
 
Sv: Barfota?

Hmm jaa hon har gått barfota i ca 3 år ^^...men går det bra att rida om det är så halt utan broddar?:crazy: hon har gått barfota pga att hon varit fölsto..
 
Sv: Barfota?

det går alldelles utmärkt att rida på halt underlag barfota... min pålle går t.o.m. säkrare på halt underlag än vissa andra hästar med broddar:)
 
Sv: Barfota?

Om hon har gått barfota i 3 år så tror jag inte att du behöver oroa dig ;) många barfotahästar är säkrare på foten än de med brodd och skor.
 
Sv: Barfota?

Mina unghästar går barfota... det går utmärkt men man är tvungen att anpassa sig efter underlaget. När de är precis nyverkade så märker man att det är lite halare och lite ömmare för grus osv.. men annars tycker jag det är väldigt praktiskt(Slipper oroa mig under transportering för broddtramp, inga broddsparkar i hagen), hälsosamt för hästarna och billigare.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: Miingla
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Amanda_F
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 902
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 221
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp