Barfotaskoälskare 👣

Oj! Jag har helt missat denna tråd!

Jag använder nästan uteslutande barfotaskor så jag har iaf lite tips på märken! Dock bor jag inte i närheten av nån butik, så jag beställer hem, provar och skickar tillbaka om det inte passar :)
Några märken:
Joe Nimble (äger ett par Freetoes(sommar) och ett par av förra modellen Adventuretoes (vinterskor))
Vivobarefoot (barnet har ett par Primus, behöver dock större nu så hon ska få nya till våren, jag har ett par Primus Knit av en modell som inte finns kvar)
Be Lenka - har kollat på men äger inga än så länge.
Jag har några fler märken som jag följer på insta men inte har provat än, kan återkomma med dom om nån är intresserad, har inte tid att leta på dom just nu :)

När jag löptränar så kör jag antingen med Skinners, som är som strumpor du kan gå med utomhus, eller Merrell bare acess flex som har rymlig tåbox och nolldrop - eller så springer jag bara barfota helt enkelt :D.
Merrell har flera olika modeller som har just det, så dom är bra att titta på om man inte vill gå direkt på rena barfotaskor!
Altra har också såna skor, finns både jättedämpade och typ helt utan dämpning.
 
Oj! Jag har helt missat denna tråd!

Jag använder nästan uteslutande barfotaskor så jag har iaf lite tips på märken! Dock bor jag inte i närheten av nån butik, så jag beställer hem, provar och skickar tillbaka om det inte passar :)
Några märken:
Joe Nimble (äger ett par Freetoes(sommar) och ett par av förra modellen Adventuretoes (vinterskor))
Vivobarefoot (barnet har ett par Primus, behöver dock större nu så hon ska få nya till våren, jag har ett par Primus Knit av en modell som inte finns kvar)
Be Lenka - har kollat på men äger inga än så länge.
Jag har några fler märken som jag följer på insta men inte har provat än, kan återkomma med dom om nån är intresserad, har inte tid att leta på dom just nu :)

När jag löptränar så kör jag antingen med Skinners, som är som strumpor du kan gå med utomhus, eller Merrell bare acess flex som har rymlig tåbox och nolldrop - eller så springer jag bara barfota helt enkelt :D.
Merrell har flera olika modeller som har just det, så dom är bra att titta på om man inte vill gå direkt på rena barfotaskor!
Altra har också såna skor, finns både jättedämpade och typ helt utan dämpning.

Men snälla berätta mer om Skinners! Finns det andra märken? Jag har tänkt tanken att jag bara vill ha en tjock/seg botten på en strumpa men inte tänkt länge än så 😅 Hur är de i storlek? Jag har breda fötter som bara verkar bli bredare ju mer jag går i mina Joe Nimble 😅
 
Oj! Jag har helt missat denna tråd!

Jag använder nästan uteslutande barfotaskor så jag har iaf lite tips på märken! Dock bor jag inte i närheten av nån butik, så jag beställer hem, provar och skickar tillbaka om det inte passar :)
Några märken:
Joe Nimble (äger ett par Freetoes(sommar) och ett par av förra modellen Adventuretoes (vinterskor))
Vivobarefoot (barnet har ett par Primus, behöver dock större nu så hon ska få nya till våren, jag har ett par Primus Knit av en modell som inte finns kvar)
Be Lenka - har kollat på men äger inga än så länge.
Jag har några fler märken som jag följer på insta men inte har provat än, kan återkomma med dom om nån är intresserad, har inte tid att leta på dom just nu :)

När jag löptränar så kör jag antingen med Skinners, som är som strumpor du kan gå med utomhus, eller Merrell bare acess flex som har rymlig tåbox och nolldrop - eller så springer jag bara barfota helt enkelt :D.
Merrell har flera olika modeller som har just det, så dom är bra att titta på om man inte vill gå direkt på rena barfotaskor!
Altra har också såna skor, finns både jättedämpade och typ helt utan dämpning.
Finns det några rejäla vinterskor som fungerar?
Den norrbottniska vintern inväntas.....
 
Finns det några rejäla vinterskor som fungerar?
Den norrbottniska vintern inväntas.....

Vivobarefoot Tracker HI FG ser ju väldigt intressanta ut som vinterskor tycker jag! Mina Joe Nimble funkar jättebra, men vi har ju lite mildare vintrar så jag kan inte svara på hur dom funkar i typ 25 minus :D
Hade jag inte mina Joe Nimble redan så skulle jag köpa ett par Tracker HI iaf! Nu är det lite för dyrt för att köpa bara för att, känner jag :angel:
 
Jag mätte min fot till 23.5 cm lång och skulle då ha XS?

Jag gick på deras tabell och har S och det har funkat bra! Det enda jag skulle vilja var att dom fanns som tåstrumpor, då skulle dom vara perfekta! Men dom flexar ju ändå en del så det är inte som att tårna blir helt ihoptryckta när man rör sig.
Det är ju som en strumpa, så att man har breda fötter borde inte bli ett jätteproblem, möjligen att du ska prova ta en storlek upp men jag tror inte att dom rekomenderade det även om man hade breda fötter? Har för mig att jag läste nått sånt, men kan minnas fel :angel:
Det är ju undersidan och lite fram över tårna som är mer oflexibelt i och med den grövre typ gummibeläggningen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
580
Kläder & Bli fin Ja, vilka är era favoriter? Jag vill hitta några jag typ vill bo i i sommar 🥰 Jag har stora lår, stor röv o ganska medium midja. Vill...
Svar
12
· Visningar
938
Senast: Trott
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 440
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 981
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp