Barn-bankkonto som bara en vårdnadshavare har tillgång till?

Men det är ju det jag har skrivit flera gånger :confused: Jag är kontohavare men jag har ju flera kontonummer där, till exempel det som är kopplat till mitt betalkort och ett som är dotterns sparande. Det ärver han inte.
Jo, men i första inlägget skrev du att kontot måste stå i hennes namn, det är vad jag gått på i mina svar...
 
Enkelt förklarat för att det enbart är jag som betalar premierna till försäkringen.
Jag hoppas att även han har en försäkring för henne men jag är tveksam. (Och skulle det visa sig att han har en försäkring för henne som kan utbetala ärrersättning så skulle jag gladeligen godkänna bankkonto för motsvarande hantering.)

Jag skulle helt ärligt själv inte kunna se att jag har betalat premierna för en försäkring skulle bekymra mig om barnet fått ut en mindre summa på försäkringen, sen dör och barnets andra förälder ärver hälften av den lilla summan. Det skulle vara mitt minsta problem i ett sånt läge.

Men du har ju oavsett ett ev val som löser ditt problem. Låt pengarna stå inne hos fbolaget om det är okej. Om du inte tycker det är en bra lösning skulle jag helt ärligt ifrågasätta om det är dottern bästa eller ditt bästa du vill. Förlåt men jag skulle verkligen det.

Jag kan verkligen inte förstå varför det är ett sånt problem om pappan i värsta fall, dvs dotter dör, ärver maximalt drygt 22 000 kr som dottern fått för att HON blev sparkad. Oavsett vem som betalt premien.
 
Jo, men i första inlägget skrev du att kontot måste stå i hennes namn, det är vad jag gått på i mina svar...

Från försäkringsbolagets håll måste det stå i hennes namn och det är ju liksom det som är problemet. Det räcker inte med mitt sparkonto som är till henne.
 
Jag skulle helt ärligt själv inte kunna se att jag har betalat premierna för en försäkring skulle bekymra mig om barnet fått ut en mindre summa på försäkringen, sen dör och barnets andra förälder ärver hälften av den lilla summan. Det skulle vara mitt minsta problem i ett sånt läge.

Men du har ju oavsett ett ev val som löser ditt problem. Låt pengarna stå inne hos fbolaget om det är okej. Om du inte tycker det är en bra lösning skulle jag helt ärligt ifrågasätta om det är dottern bästa eller ditt bästa du vill. Förlåt men jag skulle verkligen det.

Jag kan verkligen inte förstå varför det är ett sånt problem om pappan i värsta fall, dvs dotter dör, ärver maximalt drygt 22 000 kr som dottern fått för att HON blev sparkad. Oavsett vem som betalt premien.

Eftersom du inte vet hur han har behandlat mig eller dottern så begär jag inte att du ska förstå.
Och jag har ju flera gånger skrivit att det är okej om utbetalningen väntar tills hon är vuxen så din dryga kommentar är fullständigt onödig.
 
Tråkigt att pappan inte vill ge sin dotter ett bankkonto, men frågan är om det spelar någon roll om de ligger hos försäkringsbolaget eller banken? Tänker att försäkringsbolaget antagligen vill att kontot är i dotterns namn UTAN föräldrars dispositionsrätt?

Dvs det blir ingen ponny ändå förrän hon får ta ut pengarna själv.
 
Tråkigt att pappan inte vill ge sin dotter ett bankkonto, men frågan är om det spelar någon roll om de ligger hos försäkringsbolaget eller banken? Tänker att försäkringsbolaget antagligen vill att kontot är i dotterns namn UTAN föräldrars dispositionsrätt?

Dvs det blir ingen ponny ändå förrän hon får ta ut pengarna själv.

Det är inga problem för försäkringsbolaget. Åtminstone har det inte varit det tidigare.
Jag fick en bit av örat avbitet och fick pengar för det. De använde jag till att köpa en till ponny :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp