Barn med dålig andedräkt

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jessie81

Har sedan ca två månader upptäckt att stora dotter ( 5,5år) har fått extremt dålig andedräkt. Mest på morgonen när hon vaknar, det luktar så illa, att jag tom har svårt att ligga nära och mysa med henne. Men det luktar även illa hela dagen, mest när det gått en stund sedan hon ätit. Tänderna borstas ordenligt morgon och kväll, hon är på g att tappa de första mjölktänderna. Dessutom är hon laktosintollerant, men har sista tiden haft mycket magont, så vi är oroliga att det är något mer som spökar...
Någon som har erfarenhet av detta?
 
Sv: Barn med dålig andedräkt

När mina barn får dålig andedräkt, så brukar det vara någon infektion som de går och drar på.
Så ett halsprov på vårdcentralen är vad jag skulle ha gjort.
 
Sv: Barn med dålig andedräkt

Vår son har alltid haft sådär dålig andedräkt.. :crazy:
På bvc påstod de att det nog hade att göra med att han åt för mycket mjölkprodukter, så vi slutade med vällingen, men inte sjutton hjälpte det...
 
Sv: Barn med dålig andedräkt

Min son luktade väldigt illa i munnen när han var runt 4 år, vid ett halsprov så visade det sig att han hade streptokockbakterier i halsen som inte hade utvecklats till någon halsfluss. Han fick en antibiotikakur och sedan var doften borta.
 
Sv: Barn med dålig andedräkt

Kan tipsa om att gå till en Tandhygenist.
Även om man har fina tänder utan hål så kan det sitta en massa annat "läskigt" i tandfickorna dom måste bort och det ser en Tandhygenist mycket bättre än Tandläkaren.

När jag var liten, inte riktigt så liten, men då hade jag riktigt dålig andedräkt och tandläkaren sa alltid att man borstade för lite eller något annat, och när jag böt tandläkare och kom till en ny så tipsade han mig om deras tandhygenist och hon gjorde underverk.

Var också noga med tandtråden, den kommer åt i tandfickorna.
 
Sv: Barn med dålig andedräkt

Min dotter har samma problem. Vi köpte en "tungskrapa" som tar bort bakterier på tungan. Det har hjälpt henne.
 
Sv: Barn med dålig andedräkt

Eftersom hon är laktosintolerant och har fått mer ont i magen ska ni nog kolla det hela, kanske tål hon mindre laktos nu än hon gjort förut?
Eller har hon redan laktosfri kost?
Då jag själv är laktosintolerant så vet jag att ibland tål man mer ibland mindre, jag kan ibland inte äta/dricka låglaktos produkter utan de måste vara helt fria från laktos, ibland kan jag äta låglaktosfil men äter jag det flera dagar så går det inte.
Om din dotters andedräkt luktar svavel så är det säkert så att toleransen har minskat, Prova helt mjölkfri kost ett tag, om hon redan får det skulle jag råda att kontakta läkare.
Lycka till
 
Sv: Barn med dålig andedräkt

Kan ju vara som dom säger om laktosen, men om hon har mycket ont i magen kan det oxå bero på annat... Nåt i hennes vardagliga liv som förändrats?

Att ofta ha ont i magen kan ju vara nervöst betingat... Ta kontakt med vårdcentralen så får du nog komma o ta lite prover.

Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 596
Senast: Madalitso
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 005
Senast: Bapelsin
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 089
Senast: Guldaskig
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp