Bukefalos 28 år!

Barn och hund

Y

yogurt76

Hej.. Har en liten fråga..
Funderat länge på att skaffa hund .. Har inte funnits rätt tillfälle förut , men nu är jag hemma mammaledig med en ettåring..
Jag tycker att det skulle passa perfekt att ta en "valp" nu när jag ändå är hemma, men det tycker inte de närmaste (mor och svärmor).. Tycker att sonen fortfarande är för liten..
Har varit och tittat på valp och är så sugen.. Vet att den är min om jag vill ha den.. Det är en Golden Retriver tik som redan är 5 månader gammal.. Vad skulle ni göra??
P.s Har själv växt upp med hund och ser inget problem med det..Ds
 
Sv: Barn och hund

Ålder på barnet har ingen betydelse. Frågan är om ni har tiden och orken även sedan när du inte går hemma längre?

Jag har alltid haft hund och ungarna har trillat in en efter en, inga problem alls. Första hunden skaffade vi när första barnet var några månader. En goldentik 1 år gammal då (9 ½ år idag). Skaffade en hund till efter några månader en liten blandning med papillon i. Har aldrig varit några som helst problem. Skaffade en borderterrier för 2 ½ år sedan och då var barn nummer 2 runt 2år och sista barnet var 6 månader.

Så vill ni ha en hund så lyssna inte på vad andra säger. Det är ert barn.

Lycka till!!!
 
Sv: Barn och hund

Jag håller me det förra svaret! känner du att du har tid och ork me en hund så är det de valet du ska göra tycker jag.
Strunta i vad svärmor el någon annan säger. Ditt liv ditt val! Dessutom tror jag att barn samt hunden så klart har stor nytta av varann. Jag är uppväxt me hund och det va min bästa vän i alla väder!

Lycka till om du väljer voffsen!
 
Sv: Barn och hund

Håller med de övriga.
Är bara du som kan avgöra om du kommer hinna med och orka. Känner du att du gör det, så köp en hund. Är varken din mamma eller svärmor ska ju leva i er familj och behöver inte bry sig.
 
Sv: Barn och hund

Har ju själv tänkt i de banorna.. att det är vår familj som avgör i slutändan.. nackdelen är att min man lyssnar ibland hellre på sin mor (vill inte stöta sig med henne i onödan) än på mina argument vilket gör att han tvekar..
 
Sv: Barn och hund

Håller med resten av talarna här!
Strunta i de andra!
Känner du att du har orken så skaffa hunden för tusan!
Golden Retriver ska ju också vara underbara barnhundar!
Lycka till med hunden! :bow:
 
Sv: Barn och hund

Håller med de andra, alla kloka människor.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 379
Senast: geting
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 274
Senast: snorp
·
Övr. Hund Vi funderar på att skaffa hund, obs funderar! Sambon kan bara tänka sig Golden Retriver. Jag har inget emot rasen, förutom storleken...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 699
Senast: Fille
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 496
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp