Barn som inte äter alls

TeamLundVer

Trådstartare
Vår son matvägrar helt och har i stort sett gjort sedan i tisdags. Han är livrädd för att sätta i halsen eller kräkas efter att ha haft ett par incidenter i vintras/ under våren.

Vi ska kontakta vården på måndag men eftersom det gått så långt att han nu enbart dricker, och knappt det, så behöver jag tips på vad för vätska vi kan ge honom som ändå ger lite kcal osv
 
Vår son matvägrar helt och har i stort sett gjort sedan i tisdags. Han är livrädd för att sätta i halsen eller kräkas efter att ha haft ett par incidenter i vintras/ under våren.

Vi ska kontakta vården på måndag men eftersom det gått så långt att han nu enbart dricker, och knappt det, så behöver jag tips på vad för vätska vi kan ge honom som ändå ger lite kcal osv

Åh vad jobbigt och stackars liten! Funkar näringsdrycker? Jag hade nog helt ärligt gett typ milkshake.. ger ju både vätska och kalorier och borstar man tänderna noga så får en väl blunda för sockret.
 
Näringsdrycker är väl smart som flera andra föreslagit. Annars tänker jag smoothie, nyponsoppa och kräm typ. Kanske inte det nyttigaste men jag skulle inte bry mig om det i det läget :)
 
Vår son matvägrar helt och har i stort sett gjort sedan i tisdags. Han är livrädd för att sätta i halsen eller kräkas efter att ha haft ett par incidenter i vintras/ under våren.

Vi ska kontakta vården på måndag men eftersom det gått så långt att han nu enbart dricker, och knappt det, så behöver jag tips på vad för vätska vi kan ge honom som ändå ger lite kcal osv


Ge han det han vill ha. Näringsdrycker, saft, milkshake. Erbjud erbjud erbjud. Hur gammal är han?
 
Vår son matvägrar helt och har i stort sett gjort sedan i tisdags. Han är livrädd för att sätta i halsen eller kräkas efter att ha haft ett par incidenter i vintras/ under våren.

Vi ska kontakta vården på måndag men eftersom det gått så långt att han nu enbart dricker, och knappt det, så behöver jag tips på vad för vätska vi kan ge honom som ändå ger lite kcal osv

Och bra ni kontaktar vårdeb hur ni ska hantera det. Kämpa på💓
 
Vår son matvägrar helt och har i stort sett gjort sedan i tisdags. Han är livrädd för att sätta i halsen eller kräkas efter att ha haft ett par incidenter i vintras/ under våren.

Vi ska kontakta vården på måndag men eftersom det gått så långt att han nu enbart dricker, och knappt det, så behöver jag tips på vad för vätska vi kan ge honom som ändå ger lite kcal osv

Näringsdrycker ifrån Apoteket fungerar utmärkt tillsvidare att ni får hjälp! :heart Finns massor av olika smaker och gillar han frukt så kör på med smoothies och liknande? :)
 
Åh, lider med ditt barn :heart
Varit i situationen själv, fast vuxen. Mixa maten, ge sånt som hen tycker är ”det godaste som finns”, fortsätt traggla och prata om det. Ge ”säkra” saker som inte kan fastna. Jag blev hjälpt av vården (undersökning av halsen osv) mina anhöriga och av att jag verkligen tog mod till mig själv. Men det var svårt! Och beroende på ålder på barnet förstår jag att det finns olika svårigheter. Önskar er all lycka till :heart
 
Åh vad jobbigt och stackars liten! Funkar näringsdrycker? Jag hade nog helt ärligt gett typ milkshake.. ger ju både vätska och kalorier och borstar man tänderna noga så får en väl blunda för sockret.
Varken näringsdryck eller milkshake går ner tyvärr :(
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 361
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Torsten har matvägrat och kräkts en hel del. Numera kräks han även dagtid. Och han bajsar inne omnätterna.. Har varit lite förundrad...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 671
Senast: em-pirre
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 255
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 518
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp