Barn Westernsadel!

B

Bangsi

Min son har en liten westernsadel som passar shettisen och även islandshästarna fint.

Mitt problem är att han nu har växt ur stigbyglarna. De är så trånga att han inte får in foten i dem. Har ni några tips på vart jag kan hitta nya? Har tittat på Hxxks men de ser inte ut som de jag har.
De jag har fäst bara med en rem längst upp, inga specialfästen.

Mvh Åsa
 
Sv: Barn Westernsadel!

??
Jag förstår inte din sista mening?
Men hööks har stigbyglar i trä, dom är helt ok.
Det är nog dom billigaste jag har sett.
Men du menar kanske att du inte kan fästa dom stigbyglarna till din sadel?
 
Sv: Barn Westernsadel!

Nej jag tror inte jag kan fästa dem i min sadel.
Jag har tittat på dem och längst upp ser det ut som att det är läder och ett hål i.
Mina är helt släta upptill. Remmen som är i stället för stigläder skall bara löpa runt stigbyglarna. Ush jag är inte bra på det här med westernsadlar så jag hoppas du förstår lite i alla fall :-)

Mvh Åsa
 
Sv: Barn Westernsadel!

Men bry dig inte om läderbiten, ta bara ditt läder o trä runt stigbyglen. Jag vet inte varför dom har den läderbiten.
Jag hade den kvar men den kan väl lika väl tas bort.
 
Sv: Barn Westernsadel!

Åh vad snällt!
Tack för hjälpen då skall jag genast åka och köpa dem!

Glad Påsk!

Åsa
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
Ridning Hej! Jag ska börja rida igen och var på en provlektion igår. Senast jag red var nog 14 år sedan... Jag kände mig trygg med hästarna och...
2
Svar
20
· Visningar
1 946
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp