Barnböcker med ickebinära

SaraXX

Trådstartare
En av barnens kusiner är ickebinär. Vi ska såklart öva oss på att säga rätt osv, och jag skulle gärna låna hem lite böcker där ickebinära finns representerade. Någon som har tips? Mina barn går på låg- och mellanstadiet.
 
En av barnens kusiner är ickebinär. Vi ska såklart öva oss på att säga rätt osv, och jag skulle gärna låna hem lite böcker där ickebinära finns representerade. Någon som har tips? Mina barn går på låg- och mellanstadiet.
Inga specifika tips på bok men har du kollat Olika förlag? De har guider på sin hemsida och ibland sociala medier med olika tematiska typer av representation, tror de borde kunna ha något som passar.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 998
Övr. Barn Som jag skrev i VGV-tråden så skulle jag vilja skapa ett litet barnbibliotek i vårt nya hus. Så jag tänkte se om vi kunde tipsa varandra...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 148
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: Praefatio
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp