Barnböcker

Milosari

Trådstartare
Bästa tipset för barn som precis lärt sig läsa? Och bästa boken att läsa på kvällen? Gärna kapitelform, blir lättare med avslut då.

Barnet i fråga är 5 år och intresserad av djur, natur, fakta om detsamma och superhjältar
 
Musse och Helium, Handbok för superhjältar, Maria Nilsson Thore och Lotta Olssons böcker om myrsloken, böckerna om Frallan, Familjen Knyckertz... Jag följer Barnensboktips på Instagram, hämtar mycket inspiration där!
 
För högläsning är den nya Kattspionerna på Rosengård av Anja Gatu skoj! Handbok för superhjältar som någon nämnt är jätteomtyckt, kanske går att läsa själv också :)
 
Bästa tipset för barn som precis lärt sig läsa? Och bästa boken att läsa på kvällen? Gärna kapitelform, blir lättare med avslut då.

Barnet i fråga är 5 år och intresserad av djur, natur, fakta om detsamma och superhjältar
Vad menar du med precis lärt sig läsa? Om barnet precis har knäckt läskoden rekommenderar jag böckerna om klass 1b av Helena Bross och böckerna om den magiska djuraffären av Lin Hallberg.

Min favoritförfattare att läsa högt är Ylva Karlsson och med en femåring hade jag börjat med ”De röda drakarnas land” som är sagor där varje saga/kapitel är en avslutad historia.

Saga-sagor är fantastiska böcker med hög igenkänningsfaktor och stor respekt för barns känslor av Josefine Sundström.

Böckerna om skorstensbarnen av Mårten Sandén är också fina. Kanske skulle jag ha sparat på dem och läst första boken i advent då det är en adventsbok med 24 kapitel.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
1 559
Senast: Acto
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp