barndiabetes

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Hur visar sig det? Vilka är de klara symtomen?

Dagis var det som frågade förra veckan om vi tänkt på att vår son skulle kunna ha det. För de anser att han dricker för mycket, han hade svept två juiceglas och sedan tagit ett vattenglas efter det.
Jag har aldrig tänkt på att ha dricker SÅ mycket, men han får ju aldrig juice och sådana saker hemma i stort sett, jo saft, men festis och sådan där söt juice är bara vid speciella tillfällen så han är ju stormförtjust i det, så min teori är att han tycker att det är så fruktansvärt gott när han väl får det på dagis att han kan dricka hur mycket som hellst!

Fast å andra sidan byter vi ibland upp till 3 fulla kissblöjor på natten fortfarande (han är 26 månader) minst en med ibland 3, ändå kan han kissa på toa innan han går och lägger sig! Är det normalt??

Bör jag oroa mig för honom, tycker att han verkar pigg å så annars, men jag har ju inget att jämföra med....
Bör jag undersöka honom??
 
Sv: barndiabetes

När vår dotter gick på förskolan så var det många som reagerade på att hon drack mycket, och även vi, för hon drack väldigt mycket och gör så fortfarande.
Vi har kollat upp det ett flertal tillfällen, då vi var lite oroliga, men det är inget.

Tycker att ni ska prata med BVC och höra med dom, det är lätt att kontrollera genom ett urinprov, eller genom blodprov.

Det är skönt att få det undersökt så slipper ni vara oroliga.

Lycka till
 
Sv: barndiabetes

Som sagt för att vara på den säkra sidan så be BVC om att få göra tester, det är skönt att få det svart på vitt.
Ang kissblöjor, hur är det på dagarna? Tar han sig tid att kissa då eller "spar" han till natten?
 
Sv: barndiabetes

Undersök så fort som möjligt!!! barn är känsliga och kan bli otroligt dåliga på kort tid. humörsvängningar, viktnedgång, törstiga, jättegosidsug är några symtom.

jag vill inte skrömma upp dig men för ett tag sen var det en liten pojke som blev sjuk och dog på 3 dagar, föräldrarna hann inte misstänka diabetes. Det här var väl ett extremfall men diabetes är en dödlig sjukdom.
 
Sv: barndiabetes

usch då så du skräms!
Han verkar helt frisk i övrigt, men ska ringa BVC på måndag då.

Å han kissar lika mycket dygnet om.
 
Sv: barndiabetes

bättre o kolla en gång för mycket :) ser att jag skrev jättegosidug och det är inge bra :D
 
Sv: barndiabetes

Ok. Eftersom att han extremt sällan får godis så vet jag ju inte om han är extra sugen eller inte....
 
Sv: barndiabetes

Det är ju enkelt att ta ett litet stick i fingret, så vet ni. Gå till BVC!
 
Sv: barndiabetes

Är själv diabetiker och när jag fick diabetes var jag jättetörstig, jättetrött och kissade jätteofta och så fick jag en konstig aceton liknande lukt. Man märkte tydligt att nåt var fel...
Hade symptomen i två månader innan jag gick till läkare och sista veckan var outhärdlig... Sprang på toaletten var 10:e minut! :crazy:
Har han länge druckit så mycket? Om han dricker så mycket saft (sockrad?) så borde han ju bli jättetrött efteråt (1-2timmar) av högt blodsocker, bli ännu törstigare, dricka ännu mera, ännu högre blodsocker och ännu törstigare... o.s.v.
Men som sagt bäst att ta blodprov så vet ni säkert.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

M
Övr. Hund Vet inte hur jag ska börja, men tänkte höra om någon har erfarenheter från liknande hund, eller tips på hur jag ska göra. Går och...
Svar
10
· Visningar
4 731
Senast: Jenka
·
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 493
Senast: lobell
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 057
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp