Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Pewona

Vad bjuder man gästerna på vid ett dop? Efter kyrkan? Gudstjänsten börjar kl 9,30 och då kändes det lite konstigt med bara kaffe och tårta, eftersom det är mitt i lunchtid.
Tror ni att det är okej med smörgåstårta och dricka och sedan kaffe och glass? :p
 
Sv: Barndop

Hur kan det vara mitt i lunchtid? Även om det är en högmässa så tar det väl max en timme?
Smörgåstårta - går ALLTID hem! Mums
 
Sv: Barndop

På 3-åringens dop hade vi smörgåstårta o sen kaffe o kaka.
Blev lite dyrt eftersom vi bjudit 50 pers. :angel:
 
Sv: Barndop

Smörgåstårta gör man lätt själv.
Jag brukar ta vanlig formfranska och skära bort kanterna.
Sedan spraya med mjölk för att få extra saftigt.
Fyllning 1:
Leverpastej, gurka och mjölk mixas ihop till en kräm och bredes på första lagret.
Fyllning 2:
Räkost och mjölk och lite skalde räkor mixas och bredes på nästa nivå.
Lägg på bröd och smeta på majonäs och lägg godsaker räkor, lax, ost sallad gurka t e x ovanpå !!
MUMS !!! :d
 
Sv: Barndop

Det låter väl bra att bjuda på . Har gjort så själv vid båda dopen. Klart prisvärt att fixa smörgåstårtan själv..
 
Sv: Barndop

Jag var lite "lost" när det gällde tiden, vad jag egentligen menade var nog att det inte är så gott med en smarrig tårta före lunch. Då e det bättre med en smörgåstårta.

Ja, de är jädra dyra, de dära tårterna, men men jag orkar bara inte att ställa mig att göra den....

Ja, det blir nog så....Då var det löst,, nu var det bara om dopklännningen passar och vad man ska ha på sig själv... e ju lite lätt överviktig fortfarande,, he he he,,,,usch.
 
Sv: Barndop

Det blir nog så bra ska du se! Vem tittar på morsan, när man kan kan se på det ljuvliga lilla barnet? Säkert är du lika söt i vad du nu än får på dej!
När är "kalaset"?
 
Sv: Barndop

Tips på en enkel, god och billig smörgåstårta!!

Två "geggaröror" (det heter så i v-norrland!)

Den första:
2 burkar tonfisk i vatten
3 dl gräddfil
1 hackad gul lök
2 kokta hackade ägg
chilisås efter smak
majonäs 3 msk
citronsaft, efter smak
grovmalen svartpeppar
salt

Rör ihop allt och lägg som ett första lager. Jag tar jättefranska och lägger 9-12 skivor/lager

Nästa:
3 dl vispad grädde
1 liten frp keso
1 tub mild kaviar
ett knippe dill

Ovanpå brukar jag garnera med räkor, rom, hackade grönsaker, hackat ägg - ibland lyxar jag till med laxrosetter.

Denna brukar gå hem hos alla, utom de med allergi;) Keso kan få många att tveka, men det är inget man märker att det finns i liksom...

Efter en sån här "maffig" smörgås tårta behöver man bara något enklare till kaffet - kanske en rulltårtebakelse?? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
247
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 199
  • Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: fijja
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 305
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp