Barnens ponny hittades död – med öga och öra avskurna

När Åsa Carlsson från Bashult utanför Jönköping kom hem från sitt nattskift i måndags morse möttes hon av en makaber syn. I hagen låg barnens ponny Alinda död och någon hade skurit bort både öra och öga.
 
När Åsa Carlsson från Bashult utanför Jönköping kom hem från sitt nattskift i måndags morse möttes hon av en makaber syn. I hagen låg barnens ponny Alinda död och någon hade skurit bort både öra och öga.

Fy fan, vilket kräk! Hoppas personen åker fast och får straff och hjälp, innan någon mer blir drabbad.
 
När Åsa Carlsson från Bashult utanför Jönköping kom hem från sitt nattskift i måndags morse möttes hon av en makaber syn. I hagen låg barnens ponny Alinda död och någon hade skurit bort både öra och öga.

Min vän hade tydligen besök i sin hage natten till igår med. Hon hörde en bildörr och grindöppningstråden var inte hakad i stolparna (den översta var och de två andra satt fast i den översta). Hästarna skärrade men ingen skada på hästarna. Hon har informerat polisen.
 
Min vän hade tydligen besök i sin hage natten till igår med. Hon hörde en bildörr och grindöppningstråden var inte hakad i stolparna (den översta var och de två andra satt fast i den översta). Hästarna skärrade men ingen skada på hästarna. Hon har informerat polisen.
Fy... Var? Bor hon nära hagen?
 
Strax utanför Jönköping någonstans mot Nässjöhållet tror jag det var.



Hon bor skapligt nära hagen, tror det är en byggnad som skiljer hennes stuga och hagen åt.
Men är det nån i trakten då som fått för sej nåt? Hästen i trådstarten var ju också i Jönköpingstrakten..
 
På ett sätt är det inte jättebra att dom går ut med sån här info, som tex i Frankrike. Det ger sjuka personer idéer dom kanske inte skulle ha fått om dom inte läst om det. Kanske skicka ut privat info till stallen istället så dom kan ha koll utan att sjuka personer får idéer.
 
På ett sätt är det inte jättebra att dom går ut med sån här info, som tex i Frankrike. Det ger sjuka personer idéer dom kanske inte skulle ha fått om dom inte läst om det. Kanske skicka ut privat info till stallen istället så dom kan ha koll utan att sjuka personer får idéer.
Ja, jag tror ju att det här är någon följare till idioterna i Frankrike, inte att den kommit hit. Men samtidigt så tror jag det är omöjligt att bara hålla informationen i stallen, den som gör det vill ha uppmärksamhet och med FB, insta m fl medier så sprids det snabbt ändå.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 125
Senast: Takire
·
  • Artikel
Hästnyheter I måndags hittade Åsa Carlsson sin ponny Alinda död i hagen, med ett bortskuret öga och öra. Efter att den första chocken nu lagt sig...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När Åsa Karlsson kom ut till hästhagen i måndags morse fick hon en chock. amiljens ponny Alinda låg död och lemlästad i hagen. – Först...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst hittades död på en gård i Jönköping under måndagen. Enligt ägaren har ett öga och ett öra blivit bortskurna på hästen. – Det är...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp