Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

rattalskare

Ja just detvart kan man få tag i en sådan på villket varuhus eller affärer finns de att köpa och villken storlek är de på?
 
Sv: Barnhage

Jag såg en på Barnens Hus. Svårt att säga storleken såhär i minnet, men kanske 2*1,5m?
 
Sv: Barnhage

Okej! På villket barnenshus alltså var låg det som du såg?
 
Sv: Barnhage

Okej då vet jag! hur myckwet kostade den då vet du det?
 
Sv: Barnhage

Kanske en dum fråga - men vad har man en barnhage till? Det låter inget vidare, men jag kanske inte har fattat vad det är för något?
 
Sv: Barnhage

Tja vad har man en hage till... antingen stänga inne sådant som man inte vill ha ut, eller stänga ute sådant man inte vill ha in . :smirk:

Har heller inte riktigt förstått varför man ska ha en sådan, men vissa anser att det är bra så... Men det är precis vad det låter som, en liten hage att ha barnen i när man inte orkar/vill/kan passa dem tex vid matlagning...
 
Sv: Barnhage

Jaaa... men ni två som snackar om att stänga barnen inne....

Detta ska bli en kaninhage och inte en barnhage så det så! ;)
 
Sv: Barnhage

Fast då tror jag att just en barnhage är ett väldigt dyrt och väldigt dåligt alternativ - en kanin kommer lätt emellan spjälorna på en sådan.

Ett tips är de typer av kompostramar som består av fyra sidor galvaniserat stålnät som fästs ihop till en "hage" - mycket bättre kaninmått! (om du inte kan göra en själv av hönsnät förstås)
 
Sv: Barnhage

Jag la inget personligt i min förfrågan. Var bara osäker på om en barnhage verkligen var vad det lät som! Att man sedan kan stänga in kaniner/sambos/sura vänner/sig själv är ju bara att se som bonus.
 
Sv: Barnhage

Det finns billiga begagnade på diverse annonsmarknadet, tex blocket.se
Nya kostar de nog minst uppåt tusenlappen.
 
Sv: Barnhage

Jooooo men hur stor kan "komposthagen" bli?

Man kan ju sätta hönsnät runtom...
 
Sv: Barnhage

Köper du två komposthagar, så kan du sätta ihop 8 väggar istället för 4, så får du en dubbelt så stor hage. Fast det kanske blir mer ostabilt.
 
Sv: Barnhage

Okej och hur långt skulle det bli isåfall ungefär?
 
Sv: Barnhage

Du får tänka på att du behöver golv också om kaninen ska vara ute.
 
Sv: Barnhage

tror att en sida är ca 1 meter lång, så det är bara att räkna ;)
 
Sv: Barnhage

WhiskyP skrev:
tror att en sida är ca 1 meter lång, så det är bara att räkna ;)

Hehe oj jag som inte e bra på matte :angel:

Magdalena: Japp en majs- och eller en kokosmatta ska det va!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn En kompis har kämpat för att få barn och är nu gravid, jag vill köpa nåt åt lilla familjen. Polarn och pyret har släppt en Stig...
2
Svar
25
· Visningar
2 056
Trädgård & Växter Mina egenodlade sockerärtor tog slut och jag behövde köpa från affären. Det fanns inga så jag köpte sugar snaps i stället. Är väl samma...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: Wille
·
Övr. Katt Jag var till affären idag och skulle handla kattmat. Jag köper storpack av den maten och det var slut i affären. Tyvärr känner jag inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 378
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag sitter och kollar var jag kan få tag i växter till min skogsträdgård. Det finns ställen lite här och där. Den stora haken är att man...
Svar
13
· Visningar
906
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp