Barnkommentarer

alazzi

Trådstartare
Barns söta kommentarer. Vi tittade på invigningen av OS i fredags och när de olympiska ringarna stiger mot skyn så säjer dottern

"Men varför har de ett bilmärke där!?"

Så vi fick pedagogiskt berätta att de olympiska ringarna inte är ett bilmärke (Audi) utan en annan sak.

Och under invigningen var det några riktigt stora kvinnor, antagligen kulstötare eller så och jag kommenterade det.

"Oj, vilken stor kvinna"

Och det lilla barnet säjer...

"Men mamma, du är också stor"

Min man höll på att dö av undertryckt skratt i soffan.
 
Sv: Barnkommentarer

JAg skulle för några dagar sedan hämta min man från sin killkompis.Jag hade 3 åriga sonen med. Jag bestämde att jag villle se hur hans nya lägenhet åsg ut. Sonen undra om han fick komma med in.
Jag: "Ja det är klart"
Sonen: "Har han leksaker?"
Jag: "nej han har inga barn"
Sonen: " me imorgon då?"
För att förklara det så mena han att han sku ha barn imorgon. Jag satt och småflina för mig själv.:laugh:

För några månader sedan måsta jag ta bort min gamla häst, dagen var planerad.:(
Dagen före allt skulle hända:
Jag: imorgon ska cannon till himlen, han dör då.
Sonen: men han står ju i hagen nu!!!:D
Vad svarar man...
Samma dag som han skulle avlivas och jag tror det var efter allt.
Jag: nu är cannon uppe på molnen, han är död
Sonen funderar.
Sonen: då måste han klättra dit upp va???
Jag: öhh! ja det kan man säga.
Sonen funderar
Sonen:Han kanske är på månen?!
Jag:ja det är han säkert och tittar ner på oss.
Sonen funderar
Sonen: Då hämtar vi ner han igen!:D
:rofl::banana:
 
Sv: Barnkommentarer

Jag var ute och red medan sonen på drygt ett år var hemma med sin pappa. Under denna tid böjer han sig fram till en mycket kvackande anka och säger "Mamma".

Snacka om att jag fått höra det därefter... :rofl:

/snurpe
 
Sv: Barnkommentarer

för ca 3 veckor sedan var vi hemma hos ett par kompisar och jag träffade familjens 4åriga dotter för första gången. stolt över att pappa har städat ordentligt på gården tar hon mig i handen o tar med mig ut på trappan och säger på riktig skånska:

- det bästa med att bo här nu är att du kan parkera var du vill både där, där, o där för vi har inga bestämda platser på våran gård..:rofl::p
 
Sv: Barnkommentarer

Vi ska snart åka till Rhodos på semester och har berättat för barnen att vi ska flyga flygplan.

Så sonen (dryga 2 år) berättar ingående för alla (även kassörskan i affären) att vi ska: "åka pimpom med mormor och morfar till stranden och havet". :love:

Just nu lägger vi om vår gång på framsidan av huset och sambon har en kollega som hjälper honom. Igår när de skulle äta så tog de av sig byxorna eftersom de var så skitiga. Dottern (dryga 2 år) tittar ingående på kollegan och säger: "du är påg, du har snopp" :angel:

Det bara sprutar ur dem nya ord och meningar hela tiden. Man blir helt ställd ibland på hur mycket de snappar upp. Vissa saker, som att ifrågasatta, trodde jag inte skulle komma förrän långt senare.

Jag bara älskar mina barn! :love::love:

/Timsetim
 
Sv: Barnkommentarer

Var ute och gick med syrrans ena barn i förrgår:
A = barnet
J = jag

A: Bor mormor och morfar här?
J: Nej, de bor i Skövde.
A: bor Mikaela här?
J: Nej, hon bor också i skövde. Och det här är Tibro.
A: Tibro är Skövde.
J: Nej
A: Jo, tibro är invandrareskövde.
J: *skrattar*

Ingen visste att hon ens kunde säga invandrare.
 
Sv: Barnkommentarer

*kl*

Min dotter är snart 7 och har väldigt många kommentarer till allt...
Tex när hon blev intervjuad av skolsköterskan nu inför skolstart och fick frågan om hennes föräldrar pratar svenska hemma då säger hon
Ja, min mamma kommer från Sverige och pratar skånska, min pappa pratar ett språk som heter stockholmska men vad landet han kommer från heter vet jag inte.
Det fick jag höra så fort jag kom för att hämta henne och personalen tyckte det var superkul.

Sen är det ju så att jag är ganska liten av mig (strax under 1.60) och hon är så bekymrad att hon ska bli så kort som jag...Men såå liten är jag inte försöker jag med. Och hon tittar på mig och säger: Nej mamma, du är lika stor som alla andra, bara mycket mindre....(men med tanke på min runda mage så bör jag väl vara rätt nöjd med den kommentaren.;) )
 
Sv: Barnkommentarer

*kl*

Har ju inte fått min unge än men jag har småsyskon som blev 3 i år. Min pappa är med i nån moppeklubb och de brukar åka ut till nåt ställe och grilla och dricka öl. Mamman tog med tvillingarna dit så de oxå skulle få äta lite korv. Så efter det besöket så säger de på bred värmländska "Pessa o dricke öl". De sa de till alla barnen på dagis när de var 2. Tyckte jag var ganska kul när man hör dem.
Sen har de gått omkring och sjungit helan går på Maxi stormarknad. Efter deras andra midsommar...
Sen är väl inte min pappa världens smartaste ibland så han har lärt dem "hur ser mamma ut? Kort och tjock"
 
Sv: Barnkommentarer

*KL*

Elin (snart 3 år) har börjat på en ny avdelning på dagis. Efter de första dagarna är hon inte imponerad av den nya avdelningen (väldigt få barn nu när inte alla börjat efter semestern). Hon har gång på gång berättat hur "tjåkit" det är på dagis.

I fredags frågade jag henne hur det varit på dagis;
Jag: Hur var det på dagis idag?
Elin: Det var tjåkit på dagis.(Ser butter ut och putar med underläppen)
Jag: Vad fick ni till lunch?
Elin: Det var jätteäcklit!
Jag: Lekte du med nån kompis?
Elin: Alla var jättedumma. Jag är inget snällt barn!
Där kunde Elin inte hålla masken längre utan började fnissa. Hon sitter alltså och driver med mig. Enligt dagisfröknarna har hon haft hur skoj som helst, lekt med de få barn som var där och ätit massor...

TYcker det är lite tidigt att börja driva med sin mor innan tre år fyllda :angel: Undrar hur det ska sluta...
 
Sv: Barnkommentarer

För några månader sedan måsta jag ta bort min gamla häst, dagen var planerad.:(
Dagen före allt skulle hända:
Jag: imorgon ska cannon till himlen, han dör då.
Sonen: men han står ju i hagen nu!!!:D
Vad svarar man...
Samma dag som han skulle avlivas och jag tror det var efter allt.
Jag: nu är cannon uppe på molnen, han är död
Sonen funderar.
Sonen: då måste han klättra dit upp va???
Jag: öhh! ja det kan man säga.
Sonen funderar
Sonen:Han kanske är på månen?!
Jag:ja det är han säkert och tittar ner på oss.
Sonen funderar
Sonen: Då hämtar vi ner han igen!:D
:rofl::banana:
Här är det min häst Mimmi som är i himlen och som ska ta ett "lutpan" (flygplan) hem igen. :love: Helst ska hon sitta bredvid pappa (som flyger till Sth ganska ofta) i lutpanet...

Fast den bästa är när sonen satt i hallen nere och hade tjurat ihop fullständigt (tjurigare unge får man leta efter...), men lekte ändå med ngt. Han lyckades komma åt en av systrarnas Skrållandockor, som sa "Jag tycker du är snäll!". Varpå sonen resolut svarar, men tjurig röst:
Jag är inte näll, jag är BUM! :rofl::rofl:
 
Sv: Barnkommentarer

Jag heter McLean i efternamn, och min mor hade i min barndom en pojkvän vid namn "Rutger". Vi var på läkarbesök och läkaren frågade min mor "Släkt med Rutger? varpå jag lillgammalt svarade "Nä, vi känner honom bara"....
 
Sv: Barnkommentarer

Jag heter McLean i efternamn, och min mor hade i min barndom en pojkvän vid namn "Rutger". Vi var på läkarbesök och läkaren frågade min mor "Släkt med Rutger? varpå jag lillgammalt svarade "Nä, vi känner honom bara"....

:D:D:D

Rutger McLean ja, honom känner jag också! ;) (minns faktisk honom från skolan iallafall)
 
Sv: Barnkommentarer

Dotterns katt heter Pettson. Det är en tvättäkta bondkisse, mycket matglad precis som alla vi andra i familjen. Han blev hennes när hon var åtta år gammal.
När Pettson var ett år gjorde vi med honom som med min gamla katt – han kastrerades - och vi förklarade noga för hans lilla matte varför detta ingrepp var nödvändigt: okastrerade hanar är lite för rastlösa och vilda för att kunna bo inomhus.
En söndagsmorgon när flickebarnet var väldigt nyvaken och ganska sömning kom hennes pappa glatt indansande i köket i bara mässingen. Han virvlade sjungande runt och lilla K satt med sin O´Boy framför sig och en macka i handen och betraktade trött den nakne mannen.
Hon tittade uppgivet på mig, sedan på sin pappa, suckade och muttrade:
- Om man tar kulorna på dej med, blir du lugnare då?
 
Sv: Barnkommentarer

:rofl::rofl::rofl:


kl

Sambons fyraåring har lite svårt med vissa bokstäver, bland annat blir min hästs namn Tattoj (Strazzo). När vi precis stannade utanför stallet var det Statoilreklamen på radion "Välkomna till Statoil", vilket i hennes öron låter som Tattoj.

Gissa om hon berättar för alla att dom på radion sa välkomna till Tattoj när vi kom till stallet... undrar hur länge hon ska komma ihåg det:D
 
Sv: Barnkommentarer

Vi hade besök av ett par kompisar och deras två barn för nån vecka sen. Vi hade varit på stranden och deras son (4 år) ville prompt åka i vår bil tillbaka så vi flyttade över stolen och så fick han det. Det var en väldigt underhållande bilresa då Max plötsligt berättade om hur synd det hade varit om mamma för ett tag sen. Stackars mamma som var så sjuk... hade inte varit hemma på kvällen och dagen efter var hon jättesjuk. Vad hade hon gjort då frågade jag?
Hon hade druckit vuxendricka och det blir man jättesjuk av! :D
Det var rätt kul att reta min kompis när vi kom hem efter dessa bakfyllehistorier...
 
Sv: Barnkommentarer

*kl*
Stina (snart 3) och Emma (snart 1) badade ute i poolen igår, Emma låg på mage och bubblade i vattnet. Jag skulle försöka filma det och lyckades efter mycket om och men tajma in så jag stod på rätt ställe, hade kameran igång och inzoomad, osv. Börjar filma och då häver Stina upp sin ljuva stämma: "-Mamma, nu har vi JÄVLA mycket vatten!"

Så den filmen visar jag nog inte för släkten...:D

Jenny
 
Sv: Barnkommentarer

kl

Min kusin kom med en skön kommentar när han var lite mindre. Av någon anledning var han arg på sin pappa och sa mycket argt

"- Ja ska dra av dej allt ditt skinn så du blir död i röven!"

haha, ingen aning vart han fick det ifrån eller vilken galen fantasi han har men det var rätt kul.:rofl:
 
Sv: Barnkommentarer

HAHAHA:D

kan bidra med några:o

Jag var ganska så liten och satt i kundvagnen och handla med mamma. M=mamma J= Jag

M = Man får inte kalla någon för tjock, man kan säga att personen är mullig.
När vi kommer till kassan så sitter det en man i kassan som verkligen är enorm!
Jag tittar på mannen, tittar på mamma, tittar på mannen och tittar på mamma och säger:
J = Men mamma! Haaan är ju mullig!!
Det hördes många fniss i kön:D

En till:
Min syster och mamma står i kön till posten.
Min syster var väl också ganska liten då:)
Mamma råkar lägga en smygare som luktar rätt så illa och Elin, min syster utbrister:
"MAMMA, det luktar SKIT!!":rofl:

En till:
Min kusin var rätt vild av sig som barn och någon dag innan nyårsafton skulle han och hans mamma åka och köpa champange.
Min kusin i hög ton :
"Men mamma! Skaru hem och supa igen?!!!"

Samma kusin har också hängt sig ut ur vindrutan från bilen och skrikit och vrålat att hans pappa är en djurplågare:D
Hans pappa hade dödat en fluga:p


Nu måste jag fundera vidare:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Möhippa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp