Bukefalos 28 år!

Barnmatsburk

SilverSkimmel

Trådstartare
Jag vet inte om tråden ska ligga här, eller på ÄU. Men jag tänkte, ämnet är ju "barnmat", så det passar kanske bäst här. :D

Nåja, till min fråga: Jag gillar barnmat. :angel: Och tycker att det är en alldeles ypperlig lunch när man är på språng och inte hinner laga något annat.
Men så fick jag höra att det inte skulle vara bra att äta för vuxna? :crazy: Det tycker jag låter konstigt, förstår inte vad det skulle vara.

Någon som har någon aning om varför det inte skulle vara bra för vuxna, eller om det bara är påhittat?

Länge leve barnmatsburkarna! :o :D
 
Sv: Barnmatsburk

Jag är säker på att det inte är farligt att äta. Men jag tror tror jag det är för lite näring för en vuxen.
 
Sv: Barnmatsburk

Det kan jag tänka mig, men jag äter ju ändå 5 gånger per dag. Och oftast så består min "lunch" av en macka. Så att jag då byter ut det mot en barnmatsburk tror jag faktiskt ger mig mer näring :angel:.

Jag byter inte ut mitt lagade mål emot barnmat. :) (Ja, man ska säkert äta lagad mat två eller fler gånger per dag, men det hinner jag inte. ;))
 
Sv: Barnmatsburk

Ha ha ha! Det var bland det dummaste jag hört, om det är farligt för vuxna - hur farligt skulle det inte vara för barnen då?
 
Sv: Barnmatsburk

Kanske är bättre att ta ett par burkar isf så du får i dig rätt mängd mat sas, en burk är ju inte en "vuxen" portion, dock är det asbra att äta det när man har piercat tungan haha för man får i sig mer näring dock som sagt måste man tänka på mängden.
 
Sv: Barnmatsburk

Barnmat är ju mer energität så jag kan tänka mej att man går upp i vikt om man äter samma mängd barnmat som man brukar äta vanlig mat. Men farligt? Nä.
 
Sv: Barnmatsburk

Jag tänkte att jag skulle börja byta ut mina två mackor mot en barnmatsburk. Vilket faktiskt blir mindre energi än mackorna, haha. Men jag tror det är mer mättande. :)

Men tack för svaren, tänkte väl. Det var någon som snurrade om att det skulle vara för mycket t ex järn i eller något, jag fattade inte riktigt. :crazy: :D
 
Sv: Barnmatsburk

Med tanke på att en bebis behöver äta 6 barnmatsburkar om dagen för att få i sig tillräckligt med järn, energi och näring (om de bara äter industriellt producerad barnmat, vilket jag antar att det är de burkarna du menar) så tror jag inte att en liten burk räcker till dig som lunch. Det finns ju hundratals frysrätter och färska luncher man kan köpa, varför gör du inte det istället?
 
Sv: Barnmatsburk

För att barnmatsburk är det nya bantningssättet för ungdomar enligt Kissie ;)?

(har jag för mig, eller var det förr förra månaden?)
 
Sv: Barnmatsburk

Haha, vet du, när jag köpte barnmat till S för någon månad sen så trodde killen i kassan att det var till mig och önskade mig smaklig måltid. Jag tittade lite konstigt på honom och var tvungen att fråga på vårmammatråden om jag missat något och fick höra om kissie. Kände mig nästan kränkt. ;) Efter det får alltid S följa med och sitta i vagnen när jag köper mat till henne... :D
 
Sv: Barnmatsburk

kl

När vi var på en resturang häromdagen (lunch) var det en tjej i tonåren som satt och åt en barnmatsburk, funderade på om "Kissitrenden" även nått Österrike. Men jag tror att den trenden kommer från USA (hollywood) som så mycket annat.

Föresten tittade jag på en 10 månadersburk här hemma, den innehåller 160 kalorier/burk. Jag har för mig att en vuxen bör äta runt 300 kalorier/måltid.
 
Sv: Barnmatsburk

För att jag inte alltid har tillgång till en micro, och det är ju inte sådär supergott att knapra på något fruset. :p

Och jag har inte sett att det finns "vuxenmat" som man inte behöver värma, tillaga eller ha en kyl till?
(Och sen för den delen så tycker jag inte att mängden är något direkt problem, eftersom jag normalt sett äter två mackor).
 
Senast ändrad:
Sv: Barnmatsburk

Jisses, jag har inte sagt något om att jag bantar. Jag har sagt att jag skulle kanske byta ut två mackor (som vanligtvis är min lunch, tycker ni att det är näringsrikt eller? haha), mot en burk. För att det antagligen mättar mer OCH ger mer näring.
Jag har inte pratat om att jag bantar, eller att jag ska bara käka barnmat. Ni behöver ju inte förlöjliga mig i onödan. :p
 
Sv: Barnmatsburk

Men just mackorna kan du ju göra mättande och näringsrika beroende på vilket bröd och pålägg du väljer :)

Men tycker du om barnmaten och bli mätt på det så är det klart att du kan äta det.
 
Sv: Barnmatsburk

Men du behöver ju micro till barnmat också?

Jag var inte ute efter att förlöjliga dig, jag har bara väldigt svårt att förstå varför man vill äta barnmat, när det finns så otroligt mycket god mat att äta. Ett gott bröd med smaskigt pålägg är nog alla gånger bättre än barnmat. Har du inte tillgång till kök hemma och kan laga mat som du sen tar med? Har du inte micro så kan du göra mat som man kan eller tex soppa i termos så att den håller värmen.
 
Sv: Barnmatsburk

Förlöjliga var kanske starkt, retas lite...

Nu kommer väl folk att mörda mig. Men jag tycker helt ärligt att barnmat är riktigt vidrigt. Har väldigt svårt för det. Inte smaken egentligen, den vet jag inget om... Anledningen till att jag blir mördad är att jag faktiskt fortfarande ger/gav det till mitt barn :laugh: han gillar det. Så jag har inget principiellt mot det (gav lite extra kött bara när han fick det hyggligt regelbundet).

Vet inte heller varför det skulle vara nyttigare än macka, det är väl kanske 5-10% kött/fisk i. Ganska lite fett och mycket kolhydrater. (vilket är helt vettigt eftersom barn tydligen behöver mycket ren energi).
 
Senast ändrad:
Sv: Barnmatsburk

Jag reagerar nog bara väldigt snabbt när folk säger att jag bantar/är ute efter något liknande eftersom jag är en "nykter" anorektiker. Det kan ju inte du veta, såklart. Men jag reagerar nog lite för snabbt ibland, eftersom det sitter så djupt i mig... :(

Jag var glad bara att jag kommit på något som jag kunde käka, istället för att äta tusen mackor per dag (dels för att jag märker att jag inte mår bra av det, det är ju oftast socker i mackorna, så då går blodsockret upp så fort...)... Och jag undrade ju egentligen bara om det var "farligt"...



Och till er som undrade: Ja, antingen kall eller så kan man ju spola varmt vatten på den ett tag, så att den blir lite varm i alla fall.
 
Sv: Barnmatsburk

Jag hade mkt hellre ätit tex sallad, gott bröd med bra pålägg och en yogurt än ljummen barnmat... får kräkkänslor bara av tanken :eek:

Men farligt är det definitivt inte.
 
Sv: Barnmatsburk

Käka du barnmat om du gillar det, livet är för kort för att göra om andra vill och tycker att man ska!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 990
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 818
Senast: fejko
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 273
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 896
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp