Barnmorska vill sjukskriva, läkaren vägrar

Träffat psykologen idag igen, hon började samtalet med att fråga om jag övervägt att gå ner i arbetstid. Så verkar vara flera som anser det. Hon ska även se till att det skickas en remiss så jag förhoppningsvis ska få prova tyngdtäcke samt så ska det tas upp om ev medicinering mot min ångest och depression
 
Tänkte bara säga att jag blev sjukskriven, det var inget snack om den saken. Beräknat att jag är tillbaka på jobbet om tre månader. Fick även antidepressiv medicin utskrivet, men jag har inte vågat börja äta dom, är alldeles för rädd för biverkningar. Både dom som troligtvis drabbar mig och kan drabba bebis. Måste ta det med psykologen på fredag
 
Tänkte bara säga att jag blev sjukskriven, det var inget snack om den saken. Beräknat att jag är tillbaka på jobbet om tre månader. Fick även antidepressiv medicin utskrivet, men jag har inte vågat börja äta dom, är alldeles för rädd för biverkningar. Både dom som troligtvis drabbar mig och kan drabba bebis. Måste ta det med psykologen på fredag

Råkade bara snubbla in och läsa.... Skönt att du blivit tagen på allvar nu. Ta hand om dig.
 
Tänkte bara säga att jag blev sjukskriven, det var inget snack om den saken. Beräknat att jag är tillbaka på jobbet om tre månader. Fick även antidepressiv medicin utskrivet, men jag har inte vågat börja äta dom, är alldeles för rädd för biverkningar. Både dom som troligtvis drabbar mig och kan drabba bebis. Måste ta det med psykologen på fredag
Oftast är risken för biverkningar hos bebis liten. Ibland är det större risk för både dig och bebis om du går obehandlad. Jag stod på antidepressiva redan innan graviditeten, fortsatt under tiden och efteråt. Vården har extra koll både på bebis och dig efteråt då, för att upptäcka ev biverkningar (som ofta är snabbt övergående hos liten). Vår bebis fick inga problem alls pga medicinen.
Men det låter bra att ta det med psykologen.
Hoppas du får må bättre snart.
 
Oftast är risken för biverkningar hos bebis liten. Ibland är det större risk för både dig och bebis om du går obehandlad. Jag stod på antidepressiva redan innan graviditeten, fortsatt under tiden och efteråt. Vården har extra koll både på bebis och dig efteråt då, för att upptäcka ev biverkningar (som ofta är snabbt övergående hos liten). Vår bebis fick inga problem alls pga medicinen.
Men det låter bra att ta det med psykologen.
Hoppas du får må bättre snart.
Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter :heart jag är livrädd för att kräkas, och gå upp i vikt. Vilket finns med bland vanliga biverkningar. Jag har ett rätt komplicerat förhållande till mat och min kropp. Jag vet att jag inte är tjock, men det ändrar inte på det faktum att jag känner mig smällfet och äcklig (har ca 20 i BMI). Jag får ofta ångest av mat, men det enda som gör att jag inte kräks upp maten igen är att jag får ännu mer ångest av tanken av att spy. Jag är livrädd för att inse att jag överlever att kräkas, och så blir det en fantastiskt fin lösning på problemet med att ha ångest efter jag ätit för mycket/fel osv. :crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 848
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 873
Senast: MiaMia
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 420
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 403
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp