Barnpool till småbarn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Har ni någon barnpool till era småttingar? Ni vet, en sådan som man blåser upp och fyller med runt 100 liter vatten eller nåt sånt. Vi hade en förra året då Eric var strax över 2 år och Isaac var strax under 1 år, men ingen av dem ville bada alls. I år köpte vi en ny, eftersom kattarna hade den förra som klösmöbel och fyllde den med vatten på midsommarafton. Barnen tyckte att det var väldigt intressant, men Eric förstod inte riktigt varför han skulel ha badbyxor på när han badade, det har man ju inte inne! Och solkräm fick vi snabbt smörja in honom i för det ville han inte heller ha på sig sedan lyfte vi i båda barnen och de funderade en stund på vad de skulle göra. Sedna började de plaska och leka som några vattendjur :) Det var verkligen en höjdare när vi satte ner deras lilla ruchkana ivattnet också och de åkte så det stänkte om det :D :) !

Vi tyckte att det var underbart att se och höra dem, så roligt som de hade!

Det fick mig att funderaq på hur era barn reagerat första gångne de badade i en pool utomhus? Eller för all del, havet eller sjön.

Kan :) ni inte dela mer er lite av lite roliga minnen? :banana: :bump:
 
Sv: Barnpool till småbarn.

Här hemma är vattenspridaren very lattjo :banana: minstingen stiftade bekantskap med den igår, iklädd blöja t-shirt o keps. 4 åringen ÄLsKAR att bada, överallt. En 10liters spann hade han häromdagen.
 
Sv: Barnpool till småbarn.

Vi har pool. Kunde ha samma som ifjol, ett helt under att den inte gått sönder där i garaget under vintern, de brukar ju ha en tendens att göra det.
Här har vi inte badkläder, eller barnen, har inte badkläder i poolen, bara vid sjön möjligtvis så badbyxorna funderar han inte så mycket på...
MEn han älskar att bada vårt lilla sjödjur!
Första gången i sjön ifjol så var det ingen tvekan, det var ju vatten och vatten BADAR man faktiskt i *s*.

Vi satte också i ruschkanan i år, och tjo så det går och vad kul de tycker att det är!!!
 
Sv: Barnpool till småbarn.

ähh vill han inte ha badbyor så varför propsa på det?
Han är ju bara 2, han kan gott få springa runt naken en stund om han vill.
 
Sv: Barnpool till småbarn.

Elin har badat i sin pool sen hon var ett... Vi har en pool hemma, en vid sommarstugan och en i mammas sommarstuga... Men bara sådana små uppblåsbara, hon plaskar och leker för fullt och har gjort det sen hon fick den.
Vid sommarstugan har vi visserligen sjötomt men det är stenigt och relativt djupt så det är inte så vidare för henne att bada där utan hjälp av oss, så då har hon roligare i poolen när man inte måste hålla i henne hela tiden.

Hon har inte badbyxor på sig hemma i poolen, ev vid sjön här hemma men oftast inte och hon blir tre nu... Jag ser ingen andledning till varför hon skulle behöva det... Däremot brukar jag sätta på en rejäl tshirt och solskydd och mössa...
 
Sv: Barnpool till småbarn.

Snurrfian skrev:
Däremot brukar jag sätta på en rejäl tshirt och solskydd och mössa...
Kanonbra, jag höll på att bli rejält förbaskad när jag hörde två mmaor sitta på spårvagnen och skryta om att deras små bebisar hade blivit så bruna och fina....
:crazy:
FUnderade på att säga till dem, men med migränhuvudvärk orkade jag inte ta konflikten och eftersom jag är barnlös har jag förmodligen ingen rätt att utala mig...
 
Sv: Barnpool till småbarn.

Han är faktiskt snart 3 och ett halvt =)!

Det var inte så att han inte VILLE ha på badbyxor utan han förstod ine riktigt varför man skulle ha på dem när man badar, för inne i badkaret badar man ju naken.

Dessutom så har jag ingen lust att bjuda mina manliga (eller för all del, kvinnliga också) grannar att kunna se mina två pojka enakna!! Nakna kan de vara inne då och då, men ute där det riskerar komma någon annan männsika väljer jag att ha badbyxer på dem.

I stället för t-tröja brukar jag använda body, den åker itne upp när de hoppar, skuttar och står på huvudena och allt vad små barn hittar på! Solskydd av kläder och kräm är jag noga med, men min mamma tycker att jag överdriver, hon hade ju ingen solskydd alls på oss barn när vi var små och ingnen av oss har canser!!
Hade en granne som solade sin 4 månader gammal son!! Hon tyckte att jag var hemsk som inte var ute mellan 11 och 15 och därefter/innan så hade barnet keps och långärmad tröja och tunna byxor på sig. Han var inte alls för varm, men hon trodde det.
Nu är det shorts som gälelr för pojkarna, de vägrar att ha på annat.... och så t-tröja eller långärmad tunn tröja + mssaor med solkräm.
 
Sv: Barnpool till småbarn.

Enya skrev:
Dessutom så har jag ingen lust att bjuda mina manliga (eller för all del, kvinnliga också) grannar att kunna se mina två pojka enakna!! Nakna kan de vara inne då och då, men ute där det riskerar komma någon annan männsika väljer jag att ha badbyxer på dem.


Men du, det är små barn och hemma på tomten. Vad är det för hemskt med att de springer nakna där?
 
Sv: Barnpool till småbarn.

Vad gör det om barn är nakna??
Varför är folk så "rädda" för nakenhet? Klart att det är skönare att bada naken, då blir man ju dessutom heller inte kall i rumpan av blöta badbyxor :bump: !!
 
Sv: Barnpool till småbarn.

För 17, människor, jag är inte rädd för nakenhet, vi har inga proiblem att ha barnen nakna inomhus eler att själv vara det inför barnen, det är hur naturligt som helst för oss, men jag har ingen som helst lust att låta andra se mina nakna barn.

Det är sommar och bönderna runt omkring kör förbi väldigt många gånger med sina traktorer. Jag har bara ingnen lust att ha dem helt nakna inför andra människor.

Månste jag säga det rakt ut att tanken på att det kan finnas en av grannarna, såväl ung som gammal som kanske gillar att se nakna barn faktiskt äcklar mig och gör att mina pojkar får använda badbyxor när de badar ute? De har ju inget emot badbyxorna alls.
Att mina barn badar med badbyxor är väl för 17 inte hela världen??
 
Sv: Barnpool till småbarn.

Hade vi bott så att det itne går att se in på gräsmattan så visst hade de fått bada utan om de vill det, givetvis, men nu så bor alldeles intill en grusväg som används av väldigt många människor och speciellt sommartid.
Nakna barn är inget jag bjuder på, vad du och andra tycker det struntar jag i, barnen tar ingne som helst skada av att bada med badbyxor ute!
 
Sv: Barnpool till småbarn.

Jag tror att du är lite överkänslig när det gäller nakenheten men visst, det skadar väl ingen att de har badbyxor på sig bara du ser till att ta av dem så de inte blir kalla.

Min gissning är att bönderna har alldeles för mycket att göra för att ens regestrera att det finns ungar i trädgården...
 
Sv: Barnpool till småbarn.

Givetvis tar jag av dem så att de inte fryser, det är ju självklart! Och visst är jag överkänslig, men det FÅR man vara så länge ingne skadas av det, och det är det ju ingen som gör, eller hur?
 
Sv: Barnpool till småbarn.

Jag har en liten plaskpool som Signe gillar och en större pool (1800 liter, om man fyller den helt) som Selma ÄLSKAR och som även vi vuxna kan svalka oss lite i.

Förra sommaren satte jag barnens rutschbana i poolen och Det var poppis! :p :bump: :bow:
se foto här: http://groups.msn.com/hippoteket/gullungar.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5
I år har Selma lärt sig att vara "flygfisk" själv, dvs skjuta iväg med fötterna och göra ett planerat magplask.. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp