Barnprogram 90-talet

Saeta

Trådstartare
Jag ligger här mitt i natten och grubblar över ett gammalt barnprogram jag inte kan komma på vad det heter. Jag minns inte hur gammalt det är men jag är född -89 så någon gång runt 92-97 skulle jag gissa.

Det var små korta avsnitt. Det var två gubbar, tror dom var tjocka. Iallafall runda. Kanske syskon/tvillingar. Tecknat.
Minns att i ett avsnitt spelade dom biljard och sköt in en kula i ugnen/spisen så det exploderade. Ett annat avsnitt där dom bar på en stege.
Tror inte dom pratade något utan det var bara musik.

Vad tusan är det jag letar efter?
Jag avskydde programmet men nu måste jag ju komma i underfund med vad det var. Dessa nattliga grubblerier är inte lätta att handskas med ;)

Snälla hjälp!!!
 
Jag ligger här mitt i natten och grubblar över ett gammalt barnprogram jag inte kan komma på vad det heter. Jag minns inte hur gammalt det är men jag är född -89 så någon gång runt 92-97 skulle jag gissa.

Det var små korta avsnitt. Det var två gubbar, tror dom var tjocka. Iallafall runda. Kanske syskon/tvillingar. Tecknat.
Minns att i ett avsnitt spelade dom biljard och sköt in en kula i ugnen/spisen så det exploderade. Ett annat avsnitt där dom bar på en stege.
Tror inte dom pratade något utan det var bara musik.

Vad tusan är det jag letar efter?
Jag avskydde programmet men nu måste jag ju komma i underfund med vad det var. Dessa nattliga grubblerier är inte lätta att handskas med ;)

Snälla hjälp!!!
tror precis som föregående att det är Pat och Mat, ett tjeckiskt/tjeckoslovakiskt barnprogram som faktiskt är populärt än idag (i tjeckien och slovakien)
 
Tusen tack hörrni! Såklart det var Pat och Mat. Två snubbar!
Huvaligen, fick rysningar när jag såg klippet :nailbiting::wtf: Men tack! Buke kan allt xD
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp