Bukefalos 28 år!

Barnrum bildtråd

Mirre

Trådstartare
Ska göra om i Isaks lekrum och behöver lite inspiration och tips.

Nu är det mörkblå hemsk strukturtapet. :crazy:
Så den ska bort och sedan ska det målas, troligen gult och vitt.
Troligen med bildekaler eller nåt också.

Så in med bilder på hur ni har gjort:)
 
Sv: Barnrum bildtråd

Så här ser det ut i Alice (och Veras) lekrum när det är välstädat
2011-01-30105855.jpg

2011-01-30105905.jpg
 
Sv: Barnrum bildtråd

Jag Fick jättemycket inspiration från styleroom, man kan klicka på barnrum. Ska ta ett kort på mina barns rum åt dig också, fast det inte är så mycket att hänga i julgranen.
 
Sv: Barnrum bildtråd

Bollen och Krulltott, hur har ni gjort med barnens egna önskemål? Har de fått bestämma fritt, eller har ni föräldrar bestämt? Inte helt enkelt det där, tycker jag.
 
Sv: Barnrum bildtråd

Min dotter har ju inte så många uttalade egna önskemål än, så jag har inrett i vad jag vet att hon gillar. Hennes önskemål kommer mer och mer ju äldre hon blir, men först rummet är nog uteslutande föräldrarna som donar ihop :)

Jag valde två färger som jag vet att hon älskar ( som rummet går i ton av ), tavlor med motiv som hon gillar, fototavlor på alla hennes närmaste osv..
 
Sv: Barnrum bildtråd

Det beror väl på vad föräldrarna klarar av att ha i sitt hem.

Hos mig är det så att barnens rum är barnens rum. Innan de kan föra sin egen talan så inreder jag. Men så snart det skall göras om/barnet säger vad denne tycker om/vill ha så är det var som styr..

Min äldsta son har ju precis fått sitt rum omgjort.. Han gillar blå färg, bamse och riddare.. Så ja, det är en salig blandning. Men det är ju som han vill ha det.
 
Sv: Barnrum bildtråd

Rummet målades vitt innan hon föddes och så kommer det att vara tills barnen eller vi vuxna kommer på att det ska vara annat, då tar vi ett gemensamt beslut om hur.

Nu är Alice bara 2 år och 9 månader och bryr sig inte så mycket hur det ser ut. Hon byter "favoritfärg" 3 gånger om dagen t ex. Hon bryr sig mer om vad som finns att leka med och där är hon med och bestämmer.
Leksaker som hon leker mycket med hamnar i den nedre delen av hyllan. Karaoke-cdspelaren har hon bestämt att den ska stå på golvet.
Ingen av oss är omöjliga när det gäller förändring ;)
 
Sv: Barnrum bildtråd

Mina barns rum ska få nya tapeter under veckan, kan fota när det är klart.
De fick själva välja tapeter, och även matta och gardiner.
Eftersom det är barnen som ska trivas i rummen tycker jag att det är viktigt att de själva får bestämma hur det ska se ut.
Men mina barn är 9 och 4 år, det är klart det är skillnad när det gäller yngre barn.

Bastian vill att allt ska gå i svart och grått på rummet. Vincent vill ha mycket rosa och randigt.
 
Sv: Barnrum bildtråd

kl

Vi håller på och fixar Mys lekrum och just nu ser det ut ungefär såhär. Efter att bilderna togs har det tillkommit lite leksaker, lådor och askar eftersom My fyllt år. Vi har inte fått upp något på väggarna än, men tanken är att hästmålningen ska upp på väggen och att vi ska ha en fotovägg också.

Tapeterna valde vi när vi byggde huset och My inte ens var född. Det ska bli ett arbetsrum sen när ungarna kan flytta ner på nedre plan.
Rummet är ganska litet och madrassen tar stor plats men är verkligen guld värd!







//julia
 
Sv: Barnrum bildtråd

Ja, det är mitt gamla =)

Hysteriskt rosa, men det är fräckt!

kl

Glömde skriva att tjejerna (fraförallt My då än så länge) har ett lekrum på nedre plan också. Det är inte heller färdigt än, men det finns en del saker att pyssla med där också, kök och lite annat smått och gott. Sen har vi ett stort tomt vardagsrum på nedre plan också där vi brukar bygga banor och kojor =)

//Julia
 
Sv: Barnrum bildtråd

Kul med alla bilder. :)
Ska fota Isaks rum också så får ni se det:)
 
Sv: Barnrum bildtråd

*kl*

Sonen på 6 år har själv fått välja tapeter,dom är vita med guldstjärnor.
Det är även han som väljer vilka gardiner och sängkläder som han har i sitt rum, eller rättare sagt han väljer i affären och sen väljer jag här hemma när jag fixar och donar ;)

Hans loftsäng har fått den vita sidan utåt samt att han fått en vit expedithylla för att skärma av datorn som står i hans rum.
De tavlor som har med honom att göra, det är kort på honom, hans konstverk från dagis samt 3 tavlor som hans faster ritat.

Ska se om jag kan låna en kamera idag för att visa. Jag är nöjd med inredningen då det ger stor lekyta samt är praktisk, medan sonen är nöjd med att ha stort rum som han kan leka i och att hans älskade böcker äntligen kommit upp.
 
Sv: Barnrum bildtråd

*kl*

Eddies rum är LITET, ca 4 kvm. Så de är inte mycket som får plats men vi har försökt gjort de bästa av de. De är vi som bestämt hur de ska vara eftersom han inte ens kan prata. :D Temat är Nalle Puh och sen är de lite grodor oxå. Ska upp en wallies oxå på dörren.

Här är några bilder, eller ja hela rummet är de :p



Det är en garderob till vänster oxå (som syns delvis), sen är de två sittpallar med förvaring i.



 
Sv: Barnrum bildtråd

Jason är 4 om två veckor så har väl inte haft jättemycke åsikter om hur han vill ha rummet ännu. Han fick välja vilket rum han ville ha i huset när vi var och tittade på det innan inflytt och valde då det blå.
Tavlorna på väggarna har han valt själv, men annars är det nog mest mina val. Än så länge, ju äldre han blir desto mer kommer ju hans val komma in allt mer.

Det är hans rum och han ska trivas så håller med er andra om att han ska få vara med och bestämma hur han vill ha det. Sen får ju självklart praktiska och ekonomiska delar spela roll.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
708
Småbarn I vårt nya hus finns på mellanvåningen tre sovrum och ett litet allrum. Vi kommer såklart att ha ett utav sovrummen och sen funderar vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 508
Senast: Soapbubble
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 892
Senast: cirkus
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp