Barns födelsedagar

pollex

Trådstartare
Vilka barns födelsedagar håller ni koll på? Familjens, släktens, vänners, barnens kompisar?

Och omvänt - vad har ni för förväntningar på att folk i omgivningen ska komma ihåg era barns födelsedagar? Spelar det någon roll hur gammalt barnet är?
 
Inga. Om min syster hade haft barn så hade jag hållit koll på det. Likadant om jag varit gudförälder.

Hade jag själv haft barn hade jag antagit att mina föräldrar och syster hade haft koll.. Samt eventuell gudförälder.
 
Förutom mina egna är det bara syrrans barn. Inga av mina vänner eller mannens vänner har barn.
 
Vilka barns födelsedagar håller ni koll på? Familjens, släktens, vänners, barnens kompisar?

Och omvänt - vad har ni för förväntningar på att folk i omgivningen ska komma ihåg era barns födelsedagar? Spelar det någon roll hur gammalt barnet är?
Jag har koll på ganska många födelsedagar men jag gratulerar inte mer än närmsta familjens barn (dvs. numera bara bonusbarnbarnen som är barn) spontant. Blir vi bjudna på kalas gratulerar vi såklart och det även om vi inte kan komma.
Jag hade när mina barn var små inga förväntningar alls på varken gratulationer eller att någon skulle komma ihåg deras födelsedagar om jag inte bjöd. Däremot blev jag mycket irriterad när mina barn firade sin 18 och 20 årsdag tillsammans och min bror enbart gratulerade ena barnet. Liksom va? Inbjudan var mycket tydlig så det var ingen miss där. Han tog däremot med sig ett magsjukt barn så den "presenten" fick de båda två :turd:
 
Vi gratulerar och håller koll på våra barn, syskonbarn och fadderbarn och det är väl typ det vi förväntar oss tillbaks, att våra syskon och barnens faddrar ska komma ihåg våra barn.
 
Det egna och mannens systers barn, hade något fler syskon till oss haft barn hade vi givetvis hållt koll på de också ;)

Förväntar väll mig inga fler än våra föräldrar hålla koll på när vårat barn fyller år.
 
Mor och farföräldrar tycker jag väl ska ha koll men det har de inte direkt i vårt fall. Sina syskonbarn känns också rimligt men inte heller det i våra familjer. Min bror har inga barn.

Jag vet ungefär när närmaste vännernas barn är födda (typ månad och ungefär när i månaden) men inte exakt datum. De har nog inte alls koll på mina barn tror jag.
 
Vilka barns födelsedagar håller ni koll på? Familjens, släktens, vänners, barnens kompisar?

Och omvänt - vad har ni för förväntningar på att folk i omgivningen ska komma ihåg era barns födelsedagar? Spelar det någon roll hur gammalt barnet är?
Våra egna och mina och mannens syskonbarn. De är nästan vuxna nu men vi ringer eller skickar ett kort och en biocheck eller en liten slant om vi inte ses i närtid kring födelsedagen (bor på 20 resp 30 mils avstånd från syskonbarnen).
Någon kompis barn har jag koll på oxå men det är mer av slump att jag råkar minnas datumet och då bjuder jag förstås på ett ”Grattis”.
 
Mina egna barns och mina syskonbarn födelsedagar. De bästa vännerna till mina barn har jag koll på också.
 
Vilka barns födelsedagar håller ni koll på?
Jag har bara koll på min systers barn, inga andra. Eller ja, jag försöker ha koll. Min make har mer koll än vad jag har på det dock och brukar påminna mig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
12
· Visningar
1 179
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 023
Senast: Hajfisk
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 985
Senast: mars
·
Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
586
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp