Barns integritet på sociala medier (Utbruten från Vad gör vi? Del CIII)

Jag lägger ut bilder på mitt barn på instagram (privat konto) och några få på Facebook. Lägger naturligtvis inte upp bilder på ett ledset barn, ett naket barn eller något annat som kan vara kränkande. Precis som jag inte lägger upp såna bilder på mina vänner heller.
 
Jag förstår inte de som menar att de ”behöver” insta eller fb för att visa bilder för mor- och farföräldrar. Det tar väl inte längre tid att skicka iväg tre bilder i ett sms med fyra mottagare?
 
Jag förstår inte de som menar att de ”behöver” insta eller fb för att visa bilder för mor- och farföräldrar. Det tar väl inte längre tid att skicka iväg tre bilder i ett sms med fyra mottagare?

Det förutsätter ju att de har hyfsat smarta telefoner. Min morfar har dator men inte smart telefon. Sen ryms inte alla bilder och filmer på mobilen till slut, tex.
 
Det förutsätter ju att de har hyfsat smarta telefoner. Min morfar har dator men inte smart telefon. Sen ryms inte alla bilder och filmer på mobilen till slut, tex.
Barnen (min pappa och fastrar) gick ihop och skaffade en digital fotoram till min farmor, så kan de ge henne ett minneskort med bilder på som hon stoppar in i ramen och så spelas bilderna upp där 👍
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta varit uppe förut i egen tråd, men jag satt och funderade på det där med att posta bilder på barn på sociala...
2
Svar
33
· Visningar
4 063
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp