Bukefalos 28 år!

Barns kommentarer!

Status
Stängd för vidare inlägg.

mimus

Trådstartare
Mitt favorit ämne som jag inte kan låta bli att återkomma till.

Idag när jag jobbade bestämde sig sambon att ta med 8 årige sonen till sin mammas grav. Hon gick bort -00 men det verkar som min sambo nu börjat sörja sin förlust.

På väg till graven utbrister plötsligt sonen

- Pappa, varför ska vi hälsa på en grav, det finns ju ingen där!
Man kan ju inte hälsa på någon som inte finns.

Jag tycker det är en underbart logisk kommentar som bara kan komma från ett barn, sen att det smärtar mig som inte står ut med tanken av att inte finnas, bekommer inte min son än.
(och det är väl tur att jag inte dyvlat på honom min dödsskräck)
 
Sv: Barns kommentarer!

Min farmor gick bort för 1 månad sedan, bara 2 veckor innan hon skulle fyllt 94 år. Givetvis har jag ju varit väldigt ledsen för detta och min 3 åriga dotter ville en dag trösta mig.
- Mamma, vi kan ju åka och hälsa på Tant Anna. Jag svarade: - men Felicia, Tant Anna är ju död och ligger i jorden. Då kontrade Felicia med - Men Mamma, vi kan ju gräva upp henne!
 
Sv: Barns kommentarer!

Min ena systerdotter, Alvina, var runt två år när min mamma, dvs då hennes mormor gick bort. Min syster skulle ta med sig barnen upp till graven och Alvina frågar förstås var de skulle nånstans:

Syster: Vi ska åka till mormor.
Alvina: Till Lillis? (Smeknamnet för byn där mamma bodde och där pappa bor)
Syster: Nej, till mormors grav, mormor är ju uppe i himlen nu.
Alvina: Ja just ja...

Så de åkte till graven och när de kom frågade Alvina var mormor var nånstans och syster pekar på graven och säger att "Mormor ligger ju därnere". Alvina blir då fullständigt rosenransade och börjar skrika och domdera och fräser:

"NÄÄÄ, mormor ligger inte därnere för mormor är där uppe i himlen hos änglarna!!"

Inte förrän syster gick med på att mormor var i himlen och graven bara var en plats att lägga presenter och blommor på lugnade Alvina ner sig.

Som syster sa till resten av familjen sen; ska man skratta eller gråta..? Vackert är det i alla fall, hur barn tänker ibland.
 
Sv: Barns kommentarer!

Det blir ju lite makabert men man kan ändå inte sluta förundras över hur raka och logiska ungar är. :love:

(hur gör man för att inte sätta värderingar på det små barn säger.)
 
Sv: Barns kommentarer!

Tassetass skrev:
Som syster sa till resten av familjen sen; ska man skratta eller gråta..? Vackert är det i alla fall, hur barn tänker ibland.

Håller med om att det är vackert, och oslagbart.

Alvina, vilket underbart namn!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 493
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 543
Senast: cassiopeja
·
Relationer Detta är en tråd som lika gärna kunde hamna på förälder, hund eller ÄU så blev här:p Jag och sambon har precis som många andra våra...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 631
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
5 813
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp