Bukefalos 28 år!

mandalaki

Trådstartare
Någon som har tips på bra spel som 4-5-åringar kan spela med sina föräldrar?

Funderar på ett som heter The magic tower men det kanske är för svårt för 4-åringen? (Dessutom gillar jag inte att det går ut på att rädda prinsessan :meh:)
 
Kinaschack övar motorik, planering, klurighet etc.
Quips - roligt att öva färger och antal.
Små kluriga barn på bokstavsjakt - övar bokstäver på ett roligt sätt.
Alla former av memory/lotto.

Så länge reglerna är enkla att förstå sig på så att det går lätt att lära sig så tycker jag att det mesta funkar :)
 
Någon som har tips på bra spel som 4-5-åringar kan spela med sina föräldrar?

Funderar på ett som heter The magic tower men det kanske är för svårt för 4-åringen? (Dessutom gillar jag inte att det går ut på att rädda prinsessan :meh:)
Vem där tycker jag är rätt roligt, Ubongo är rätt klurigt även för vuxna, det finns en minivariant som fungerar bra, Labyrinth, tyckte jag var kul både som barn och som förälder.
Yatzy är en klassiker som fungera i alla åldrar, Kalaha är en riktig klassiker, nu fanns det visst även för upp till fyra spelare, det brukar jag och syrran spela mot varandra när vi träffas... :angel:
 
Den försvunna diamanten är det som är mest populärt att spela hemma hos oss. Krävs dock att vuxen sitter med när det gäller 4-5 åringar.

Mato Mato är ett jättekul enkelt spel som inte tar så lång tid att spela och ändå är fiffigt både för barn och vuxna.
13979-1-M.jpg
 
Den försvunna diamanten är det som är mest populärt att spela hemma hos oss. Krävs dock att vuxen sitter med när det gäller 4-5 åringar.

Mato Mato är ett jättekul enkelt spel som inte tar så lång tid att spela och ändå är fiffigt både för barn och vuxna.
13979-1-M.jpg
Mato mato tittade jag faktiskt på. Ska kika på det igen, tack!
 
Någon som har tips på bra spel som 4-5-åringar kan spela med sina föräldrar?

Funderar på ett som heter The magic tower men det kanske är för svårt för 4-åringen? (Dessutom gillar jag inte att det går ut på att rädda prinsessan :meh:)
Labyrint :) (från TV) Det enda spel hittills som femåringen klarat av som jag tycker är nästan ok att spela.

Övriga har varit så lealösa att det är väldigt tråkigt.

(hm kanske faktiskt ska köpa ett kinaschack)
 
Labyrint :) (från TV) Det enda spel hittills som femåringen klarat av som jag tycker är nästan ok att spela.

Övriga har varit så lealösa att det är väldigt tråkigt.

(hm kanske faktiskt ska köpa ett kinaschack)
Det är alltså inte det där gamla där man rullar en kula genom att vicka den genom en labyrint?
 
Spelet är som TVprogrammet Labyrint som får alla femåringarna på dagis helt galna. Det är barn som ska få livspuckar jagade av robotar.

Så först är det en bana med två tärningar och en figur var och en robot. Man får flytta sin figur och jaga någon annan med roboten - när en fått tre märken som ligger på olika ställen är det slut och alla behåller sina märken.
Sedan är det en bana där man ska pussla ihop olika bitar så resultatet liknar figuren på ett kort.
Sedan en bana där man ska flytta ploppar och hoppa från plopp till plopp
Sedan en bana som är ett memoryspel där man blir av med ett märke varje gång man gissar fel.

Den som har märken/livspuckar kvar vinner. Helt ok som sagt.
 
Den försvunna diamanten är det som är mest populärt att spela hemma hos oss. Krävs dock att vuxen sitter med när det gäller 4-5 åringar.
det gäller dock att ingen av deltagarna är en dålig förlorare...

///hon som vänt uppochner på halva huset ett par gånger för att hitta alla de försvunna små gula pluttarna då den dåliga förloraren hivat iväg spelplan med spelpluttar och allt på... :arghh:
 

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 099
Senast: Mirtai
·
Fritid Vi tänkte besöka Gotland (på försäsongen) i sommar med vår 4-åring. Vår första gång där! Tips på vad vi inte får missa och plats som är...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Karfitsa
·
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
992
Senast: enough
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
846
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp