Barnvagn som tar liten plats...

feel

Trådstartare
Jag behöver en barnvagn som tar så lite plats som möjligt ihopfälld. Den kommer att användas som stadsvagn, på resor osv.

Kraven jag har:
- som sagt, liten och smidig när den är ihopfälld
- fullt liggläge då den kommer användas av nyfödd (med mjuklift i)
- gärna vändbar
- måste gå att köra i snö/slask/på grus
- relativt billig (begagnat funkar toppen)

Har en Emmaljunga CityCross som kommer användas till promenader osv, men den är lite otymplig att ha med sig. Har läst lite om Teutonia Fun men många verkar tycka att den är hopplös att köra på annat än slät asfalt?
 
Jag behöver en barnvagn som tar så lite plats som möjligt ihopfälld. Den kommer att användas som stadsvagn, på resor osv.

Kraven jag har:
- som sagt, liten och smidig när den är ihopfälld
- fullt liggläge då den kommer användas av nyfödd (med mjuklift i)
- gärna vändbar
- måste gå att köra i snö/slask/på grus
- relativt billig (begagnat funkar toppen)

Har en Emmaljunga CityCross som kommer användas till promenader osv, men den är lite otymplig att ha med sig. Har läst lite om Teutonia Fun men många verkar tycka att den är hopplös att köra på annat än slät asfalt?
Sjal eller sele :-)
 
Yoyo, bugaboo bee eller kronan sulky :)

Vi har en babyjogger city versa gt som är en av de mindre vändbara och som ändå klarar grusväg. Den har vi varit otroligt nöjda med

Men även för oss är bärselen ovärderlig, ytterst sällan vi orkar släpa med vagn, utan 2-åringen åker på ryggen när hon inte orkar gå (eller jag inte vill ha henne lös :angel:) :)
 
Jag behöver en barnvagn som tar så lite plats som möjligt ihopfälld. Den kommer att användas som stadsvagn, på resor osv.

Kraven jag har:
- som sagt, liten och smidig när den är ihopfälld
- fullt liggläge då den kommer användas av nyfödd (med mjuklift i)
- gärna vändbar
- måste gå att köra i snö/slask/på grus
- relativt billig (begagnat funkar toppen)

Har en Emmaljunga CityCross som kommer användas till promenader osv, men den är lite otymplig att ha med sig. Har läst lite om Teutonia Fun men många verkar tycka att den är hopplös att köra på annat än slät asfalt?
Vi köpte en Easywalker Mosey för att ha som resevacn men jag älskar den så nu används den dagligen som stadsvagn också. Den blir, jämfört med terrängvagnen vi har, liten när man fäller ihop den och har vändbar sits. Till nyfödd hade jag köpt till liggkorgen för den blir verkligen helt platt när man fäller ihop!
Beställde min från Holland (babyplus) men har sett ett fåtal ute på blocket.
Den klarar lättare grus men när nan är van vid gunget i den andra vagnen låter man helst bli annat än asfalt och kortare grussträckor.

Och så här i efterhand hade jag lätt klarat mig med den och en bra bärsele från det att bebis var nyfödd!
 
Britax be motion. Dock ej vändbar. Men synnerligen lätt att fälla o tar lite plats. Mjuklift (alt Britax Babyskydd om man inte använder den så länge i taget, nån timme på stan e d) behövs till liten bäbis.
 
Om man vill ha vändbar (vilket jag personligen tycker man ska ha om den ska användas från nyfödd) är dessa några som går ihop med kravet så liten som möjligt:

Easywalker mosey
Cybex Bailos M
Bugaboo bee
Greentom upp
Babyjogger Vue
 
Baliosen vet jag dock inte om den blir så liten dock?

Britax Smile blir relativt liten, är ingen paraplyvagn men framdäcken göms under bakdäcken så väldigt kompakt. Är samtidigt en riktig vagn som klarar de flesta underlag.

Paraplyvagn a la Vue hade jag undvikt till bebis om den inte bara ska stadsköras. Försökte köra teutonia cosmo (nästan fun) på landet när bebis var liten men var alldeles för stumt, han fick nästan stötskador kändes det som.
 
Det finns ju en sida där man kan jämföra de flesta barnvagnar, med mått och specifikationer.. Vet inte om man får länka här?
 
Jag behöver en barnvagn som tar så lite plats som möjligt ihopfälld. Den kommer att användas som stadsvagn, på resor osv.

Kraven jag har:
- som sagt, liten och smidig när den är ihopfälld
- fullt liggläge då den kommer användas av nyfödd (med mjuklift i)
- gärna vändbar
- måste gå att köra i snö/slask/på grus
- relativt billig (begagnat funkar toppen)

Har en Emmaljunga CityCross som kommer användas till promenader osv, men den är lite otymplig att ha med sig. Har läst lite om Teutonia Fun men många verkar tycka att den är hopplös att köra på annat än slät asfalt?
Vi har vår Bugaboo Bee hopvikt under hatthyllan. Den är verkligen jättesmidig!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 085
Senast: ako
·
Småbarn Jag älskar egentligen min barnvagn som jag har, men den tar verkligen plats överallt, sittdelen i bilen och liggdelen som vi aldrig...
2
Svar
28
· Visningar
3 935
Senast: Rumpnissen
·
Fritid Jag la vantarna på några gamla symaskiner för ett tag sedan, i någon slags vilseledd förhoppning om att jag skulle kanske möjligen på...
83 84 85
Svar
1 689
· Visningar
100 248
Senast: Buck
·
Småbarn Vår son är 2 år, och 91 cm lång och väger 14 kg, idag har vi en gammal Emmaljunga som används som dagisvagn/sovvagn hemma och sedan en...
2
Svar
22
· Visningar
8 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp