Bukefalos 28 år!

Barnvagnsdjungeln - syskonvagn?

Sofie.S

Trådstartare
Är snart halvvägs genom graviditeten och har börjat kolla på syskonvagn, kommer vara 1,5 år mellan barnen.
Har kollat på de dyrare vagnarna Bugaboo och Emmaljunga (den nya, 735) men känner att jag inte vill lägga så mycket på en barnvagn just nu.

Någon som har erfarenhet om de billigare märkena?
Har spanat lite på Beemoo LA, 2ME Los Angeles (i princip samma vagn?) och Carenas Swing/Gotland.
Men vill helst ha en vagn med vändbara sitsar.
Vill gärna ha knäledshandtag och bra suffletter. :)
För - och nackdelar?
Har jag missat någon vagn?
Tacksam för tips! :)
 
Vändbara sitsar har ju inte så många. Det är ju EL dubbelviking o Buggan i första hand. Babytravel har en variant (Los Angeles??)men sitsarna verkar jättesmå - risk att det äldre barnet växer ur för tidigt.

Vi har BT Dublin. Tyvärr ej vändbara sitsar, men körde ganska mkt enkelvagn oxå (2.5 år emellan) o när de sitter båda har de ju varandra. Hade dock nog ändå valt vändbara sitsar på en dyrare (beg) vagn om jag fått göra om- vi har använt den mer o längre än jag trodde (de åker båda ibland fortfarnande; 1.5 resp 4 år). Suffletterna på vår Dublin är rätt kassa men på nyare verkar de jättebra (jag hittade en äldre men i fint skick billigt ett par kvarter bort). Annars är jag nöjd med BT Dublin, den är helt ok lättkörd o har funkat bra. Ångrar dock att jag inte valde bugga eller EL lite, eller i alla fall en nyare modell av Dublin med bättre suffletter. Förra vintern var lillen bäbis o låg jättefint skyddad i liggdelen o storasyster var ändå 3 så då störde det mig inte men nu tycker jag lillebror sitter lite oskyddat. Men i övrigt en bra vagn!!
Prisvärd!
Det finns ju en EL Monkey som inte görs längre men som kan finnas beg och som har vändbara sitsar oxå.

Lycka till :-)!
 
Är snart halvvägs genom graviditeten och har börjat kolla på syskonvagn, kommer vara 1,5 år mellan barnen.
Har kollat på de dyrare vagnarna Bugaboo och Emmaljunga (den nya, 735) men känner att jag inte vill lägga så mycket på en barnvagn just nu.

Någon som har erfarenhet om de billigare märkena?
Har spanat lite på Beemoo LA, 2ME Los Angeles (i princip samma vagn?) och Carenas Swing/Gotland.
Men vill helst ha en vagn med vändbara sitsar.
Vill gärna ha knäledshandtag och bra suffletter. :)
För - och nackdelar?
Har jag missat någon vagn?
Tacksam för tips! :)

Är det individuellt vändbara sitsar som du är ute efter? Då verkar utbudet rätt smalt om jag kollar rätt på nätet. Vi valde vändbart handtag på vår syskonvagn med individuellt delat ryggstöd.

Ett tips är att kolla annonssidor, vi hittade vår syskonvagn för 1000 kr. Och den är i riktigt bra skick, syns knappt att den är använd.
 
Kom på, den jag tänkte på med individuellt vändbara säten men som jag tycker sitsen ser liten ut på heter Baby Travel Las Vegas. :-).

Om man kan tänka sig framåtvända säten (Babykorgen är ju i alla fall vänt mot dig, vår lilla låg nöjt i den till8 mån men det är ju jättelika hur länge de är nöjda med det) så kan jag som sagt rekommendera BT Dublin (nyare modell, med förlängbara suffletter med dragkedja i - de ser bra ut)!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi väntar en lillebror i juli till Ludvig (snart 6) o Amanda ( snart 2.5), och den här gången funderar jag starkt på syskonvagn. När À...
Svar
17
· Visningar
2 356
Senast: Brandgul
·
Gravid - 1år Jag är inte gravid nu men om allt går som vi planerar så kommer Emilia få ett syskon när hon är runt 1,5 år och en syskonvagn känns...
Svar
4
· Visningar
1 215
Senast: kpist
·
Övr. Barn Hoppas att denna tråd är ok att posta... Har till mina två tidigare barn haft begagnade emmaljungavagnar (en sitt/ligg och en...
Svar
0
· Visningar
1 098
Senast: kisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp