Barrel Race!!!

B

**BORTTAGEN**

Vad krävs för att få tävla i Barrelrace???
(Bortsett från en häst då..)
kort??? licenser???
Har "tävlat" det typ när hemmaklubben haft småtävlingar, men skulle vilja testa på "riktigt" med min polle :eek:

Finns det typ "mindre" westerntävlingar eller är alla på elitnivå???

Ska man kontakta närmsta westernförening eller???

Tack på förhand/
Joiz-Förvirrad
 
Ska du var med i C-A tävling behövs licenser till dig och hästen och du måste vara medlem i någon westernklubb.
I D-tävling behövs ingen licens inte ens alltid medlemskap i någon klubb.
Det är väl inte så vanligt med Barrel Race på mindre tävlingar eftersom man måste ha veterinär om man har tids eller kogrenar. Det blir ju dyrt..
 
Att kontakta närmaste förening är ju bra eftersom du då kan få mer information om tävlingar osv... Om du går in på www.western.nu så finns länkar till alla klubbar där.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla hundtokiga människor! Jag och sambon är i valptankar och schäfern har alltid varit min favoritras och efter att exet hade två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 086
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundavel & Ras Jag har ingen hund men funderar på att skaffa en de närmsta åren. Som jag uppfattat det så verkar många gilla den här typen av tråd så...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 122
Senast: machafuko
·
Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna...
2
Svar
21
· Visningar
2 143
Senast: prallan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag ska förmodligen inom några år ta över mina föräldrars ena gård, och funderar för fullt på vilken verksamhet man skulle kunna ha...
Svar
11
· Visningar
1 991
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp