Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

(Expressen.se) För åtta år sedan var hon bäst i världen. Utan "Flippan" står nu Malin Baryard Johnsson i skuggan av Europamästaren Rolf-Göran Bengtsson. Och trots att han är Sveriges allra största OS-hopp så tycker Malin Baryard Johnsson att ridsporten behöver ett nytt affischnamn - någon som vill stå...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Fast jag tycker nog att det satsas mer på ridsport i media nu med RGB än när Baryard var som bäst?
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Dessutom tycker jag inte RGB gör något särskilt blygt och tystlåtet intryck längre, det var mer i början, Nuförtiden när han blir intervjuad verkar han avspänd och mycket mer bekväm med kameror och journalister.

Tycker hela artikeln är lite konstig, känns som att den skulle vara skriven för flera år sen. Idag finns ju både en stjärna (RGB) som är sportsmässigt större än Malin var då, och som tidningarna skriver mycket om i kraft av att han är ett OS-hopp och världstvåa (att världscupen visas på TV nuförtiden tror jag beror på att vi har flera svenskar med, och en svensk i ledningen), och dessutom en ny blond, ung, snygg fixstjärna (Angelica Augustsson). Om Malin Baryard vill ha en snygg ung tjej som dessutom ska vara världsetta så känns det nästan omöjligt, är det ens möjligt i ridsporten där det krävs så mycket erfarenhet?
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Om Malin Baryard vill ha en snygg ung tjej som dessutom ska vara världsetta så känns det nästan omöjligt, är det ens möjligt i ridsporten där det krävs så mycket erfarenhet?

Det finns redan fast i fel gren.
Vi har en ung tjej som är världsetta i distans men vad hjälper det?
Hon kommer aldrig att få någon "guldboll". Vi sysslar med fel sport.
// Linda
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Jag håller med. Jag tycker att ridsport får mer tv-tid nu än någonsin. Tack vare RGB.

Jag tycker faktiskt artikeln är lite osmaklig.
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Jag håller med. Artikeln är riktigt osmaklig. "ung, snygg, tjej" :eek:

När vi nu har underbara RGB så ska vi satsa på att ta fram honom och inte nån jädra 20+. RGB är riktigt, riktigt bra nu. Varför ska vi bara fokusera på ungdomar?
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Men media har ju sällan varit riktigt up to date alltså..
Minns ett år när de skulle ranka sveriges bästa idrottsmän och tidningen hade rankat Malin Baryard runt 20 och Roffe på plats 60+ typ. Vid det tillfället när tidningen skrevs var han i topp med och Malin låg betydligt längre ner på världsrankingen. Då var jag lite grinig.

Man kan ju vara duktig idrottsmänniska och värd att uppmärksamma fast man inte rider i raffset liksom.
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Vi behöver ingen "Fixstjärna" vi har ju redan en superhjälte! HEJA ROFFE!!! :banana:
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Hoppsporten fick en massa goodwill när Malin var på topp och syntes överallt, tv-program, hemma hos, modereportage.. RBG i all ära men han kommer aldrig bli ett såntvaffischnamn för ridsporten. Malin har rätt.
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Så vi tjejer blir gamla vid 36? Men männen de är fräscha tills de går i pension? Tänker på Roffe, Whitaker och alla andra män. Härligt att det finns sanna feminister i ridsporten!
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

KL: Man vet ju inte om det var Baryards mening att vinkla det som det vinklas i artikeln heller, det kan ju lika gärna vara journalisten som tyckte det var ett bra uppslag till artikeln, hon kan ju lika gärna ha sagt något om det hela i en bisats. Jag vet att jag läste för redan ett par år sedan att hon tyckte att det var dags för någon att axla manteln som Den Stora Idolen inom ridsporten. Hon ville vara mer i bakgrunden, träna och tävla på högsta nivå såklart, men inte ha all den medala uppmärksamheten.
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Dessutom tycker jag inte RGB gör något särskilt blygt och tystlåtet intryck längre, det var mer i början, Nuförtiden när han blir intervjuad verkar han avspänd och mycket mer bekväm med kameror och journalister.

Visst är det så, men jag tvivlar på att RGB vill vara ansiktet utåt för svensk ridsport så som Malin varit.

Vi som är gamla nog att veta hur lite ridsporten syntes innan Malin blev "fixstjärna" vill inte tillbaka till de "mörka dagarna" då det aldrig skrevs en rad, ingenting visades på tv och ingen vill sponsra en svensk ryttare.

Så ja, jag håller med henne om att det behövs ett nytt ansikte, en ny fixstjärna som media kan fokusera på. Inte minst för att RGB ska få sköta sitt utan att ha pressen i hälarna hela tiden. Låt honem vara världsbäst på att rida och låt honom slippa ha paparazzi i trädgården, han är knappast bekväm med sånt.

Men inte behöver det vara en ung, snygg tjej. En bra ryttare som verkligen vill och kan vara ett ansikte och orkar stå i rampljuset och bjuda på sig själv bredvid tävlandet.
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Ja, varför inte lansera Henrik von Eckermann tex? Ung, tillräckligt snygg (blond iaf ;)) och med färska fantastiska resultat på EM i år. Dessutom nu ännu närmare OS iom att hästägarfrågan är löst på Coupe de Coeur.
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

*dl kl*

Förlåt men måste man vara snygg för att vara i media och göra ett bra intryck? Och blond för den delen?
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Det är klart man inte måste men det är väl ett relativt känt faktum att ffa kvällspressen går igång på unga snygga människor? Blond var nog bara ett skämtsam vinkning åt att just Malin är det. :)
 
Sv: Baryard vill se en ny fixstjärna i ridsporten

Sa inte någon reporter för några år sedan att ryttarna är så fula så därför var det bara Malin dom ville ha framför kameran och på foton. Så är det ju i media, kolla bara på tv-kanalerna.. inga fula människor som jobbar där, dom får jobba på radion ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Jönköping Horse Show närmar sig med stormsteg och startfälten börjar nu klarna. Bland toppryttarna hittar vi bland andra världsettan...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter en lång väntan är dags för OS i Tokyo. Och de som representerar Sverige i hästhoppning är Peder Fredricson, Malin...
Svar
0
· Visningar
486
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blev en tuff kamp ända in på mållinjen där Sverige var starkast. Malin Baryard Johnsson och Douglas Lindelöw lade grunden för den...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det smidiga, snabba, egensinniga och alldeles underbara stoet Butterfly Flip är död. Butterfly Flip och ryttaren Malin Baryard Johnsson...
Svar
0
· Visningar
10 994
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp