Vi har ju bara ett sto kvar, men hon går i sin hage på ena sidan av gårdsplan.. och hingstarna/vallacken går på andra sidan.
Dom brukar stå och mummla lite mellan hagarna
( spec. Kaos
)
Äldsta hingsten går ensam i sin hage.. lika så den yngsta.
Dom andra två delar hage.
Varför vi har delat upp dom så, är för att det är minst bråk och stök på det viset.
Deras hagar ligger tätt intill varandra, så de är inte avskärmade från varandra på något vis.
Men jag håller med, det är jättetrist att hingstarna ska gömmas undan och helst av allt inte se andra hästar.
Vår äldsta är rätt stökig inne på banan, när han inte varit där på länge. jag vågar inte knallla runt med honom där utifall det skulle hända någonting!
Det är för många risker att ta, tycker jag. Därför får någon som har lite att sätta emot ta hand om den biten.
Jag kan ju ha jordens mest underbara hingst som lyder mina vinkar i dom allra flesta situationer, men vad händer om en läckerbit till märr i högbrunst svassar förbi hans mule ute på stallplan?
Det behöver inte bli mer än ett litet hummrande.. men samtidigt KAN det ju bli ett smärre världskrig mellan hingst & den som leder honom. :smirk:
Eftersom jag inte är säker på att jag kan kontrollera den biten.. så får någon som anser sig vara det ta över istället.