Bästa fraktbolag för TAI

Poison-heart

Trådstartare
Har precis gått miste om ett paket med TAI från Tyskland för att TNT inte kunnat leverera i tid. Nu är jag livrädd att det ska bli såhär igen vid nästa brunst. Ni som beställt TAI från andra länder nyligen, vad har ni använt för fraktbolag?
 
Använde DHL express nu senast, men dom tog längre tid på sig än vad dom lovat - paketet skickades på onsdagen och skulle levereras på torsdag, men jag åkte och hämtade ut det på deras terminal på fredagen. Vågade inte lita på att de skulle komma ut med det då det helt plötsligt stod "förväntad leverans måndag" på online-spårningen (stod torsdag i början).

Har bäst erfarenhet med Jetpak, dom har levererat från DK till mig (Norge) inom samma dag som sperman skickades. Har dock hämtat ut paketet på flygplatsen då med.
 
Jag säger som jag gjorde i andra tråden, det viktiga är vart man adresserar det och att man hämtar det där. Tro inte att de kör ut inom ett dygn! Jetpak gör det kanske men till en kostnad på tusentals kronor.

Kolla med avsändande station också för de brukar ha koll på vilka de ska skicka med. Förvånar mig att era seminstationer inte har koll på detta... tycker inte de ska hålla på med utlandsskick när de överlåter allt åt kunden på det här sättet. Morr!
 
Tack för era svar! Jag håller verkligen med dig @athena att det känns väldigt ovärt för mig att ägna så mycket tid på detta när jag faktiskt betalat stationen för denna tjänsten. Jag har fått ringa till Tyskland idag och beställt på min arbetstid. Förra stationen var mycket mer hjälpsam!!! Nu är det iaf beställt med DHL express och hold for pick up på flygplatsen! Usch, känner mej nervös... måtte de gå denna gång
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
885
Senast: Keb71
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
586
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp