Bästa mus/råttbetet?

Tips på bra bete i råttfällorna.

Russin toppade med smulade digestive har funkat hittills men inte längre.
Mjukost, kaviar, ost, hundmat, bröd - alla verkar ointressanta.

Råttorna gillade russinen men nu är det möss och de verkar inte ha samma smak.

Mer tips please!

(Nomor kom ut och kvinnan tipsade om att täppa till alla springor. I ett 1800-tals timmerhus med trossbotten.
I övrigt fick jag en påse med fällor...)
Möss: choklad
Råttor: talgbollar

Tips på bra bete i råttfällorna.

Russin toppade med smulade digestive har funkat hittills men inte längre.
Mjukost, kaviar, ost, hundmat, bröd - alla verkar ointressanta.

Råttorna gillade russinen men nu är det möss och de verkar inte ha samma smak.

Mer tips please!

(Nomor kom ut och kvinnan tipsade om att täppa till alla springor. I ett 1800-tals timmerhus med trossbotten.
I övrigt fick jag en påse med fällor...)

Sällar mig till snickersskaran! Vi fångar möss varje dag med snickers under den tid på året när de vill flytta in.

Jag har inte haft en enda mus än denna säsongen, men jag köpte en sådan musskrämma man sätter i kontakten och den verkar hjälpa eller så har dom inte börjat flytta in än.
Som så många andra kör även jag med jordnötsgodis av något slag, tipsar om att vid lösgodiset finns det nötkräm fast med jordnötter numera, så slipper man köpa en hel burk.

OK, får skaffa jordnötssmör. :up:
Det har aldrig funnis i mina hushåll så det blir en ny erfarenhet
Jag använder de små nöt-creme som finns bland lösgodiset. En sån räcker till många fällor, förvarar den öppnade i kylen mellan varven.

Här försöker dock mössen gnaga sig in till betet utifrån...

Köpt en burk jordnötssmör. Sällsynt kladdigt med nötbitar i. Billigaste sorten på Willy:s. Tre fällor gillrade i kök och kontor nu

Fördelatt den är kladdig så jag kan ringla den över fällan. Mina fällor från nomor har en grop för betet.

Smakade - det borde ju finnas nån anldning till att de säljs. Men nej jag har inte missar nåt. Tvi så äckligt!

Köpt en burk jordnötssmör. Sällsynt kladdigt med nötbitar i. Billigaste sorten på Willy:s. Tre fällor gillrade i kök och kontor nu

Fördelatt den är kladdig så jag kan ringla den över fällan. Mina fällor från nomor har en grop för betet.

Smakade - det borde ju finnas nån anldning till att de säljs. Men nej jag har inte missar nåt. Tvi så äckligt!
Jag har haft ner i gropen ja. Det är ju lukten som lockar. Mina heter Quicksnap

Att bara äta jordnötssmör är inte gott. Men typ 1 tsk-1 msk är faktiskt gott i hemmagjord smoothie.

en
Smakade också ur min musbetesburk (innan första gillrningen) och tänkte att det kanske är godare nu, 25 år senare, men tvi och blä vad äckligt det är 🤢

Vi har ju bara möss, fick musfällor av försäkringsbolaget och har bara använt såna där artificiella beten.
Bytte dom (betena) för en månad sen när vi hörde första mössen i taket. Vi har tagit 5 st än så länge. Första veckan en per dag, 4 dagar i rad. Det var minusgrader då, men nu har det ju vart plusgrader sen dess.

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 32
  • Valp 2025

Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Omröstningar