Bästa padden

SkorpSmulan

Trådstartare
Sökt men ej funnit svar.
Skito paddar verkar ha slutat säljas i Sverige, vad ska man då ha för padd under bomlös sadel i soffkudde modell?
 
Jag köpte en haf pad senast med undersida i sympatex. Min tanke var att byta inläggen till skitoinläggen men haf paden kändes så bra att jag testade med originalinläggen först och jag blev väldigt positivt överraskad. Jag har använt den hela sommaren med originalinläggen i och den har fungerat utmärkt på alla sätt :)
 
Jag köpte en haf pad senast med undersida i sympatex. Min tanke var att byta inläggen till skitoinläggen men haf paden kändes så bra att jag testade med originalinläggen först och jag blev väldigt positivt överraskad. Jag har använt den hela sommaren med originalinläggen i och den har fungerat utmärkt på alla sätt :)
Vad är det för slags ilägg i den?
 
Vad är det för slags ilägg i den?
Det är någon typ av avlastande skumgummi. Jag har en hafpad sedan tidigare (vet inte ens hur gammal den är men 7-8 år skulle jag tro) och de inläggen bytte jag genast ut, de var så tunna och gav så dålig avlastning att de inte gick att använda. Den gamla paden är också mycket sladdrigare i sig, den nya är mycket stabilare. Den här paden köpte jag egentligen bara för att den var så billig (börjes sålde ut dem för 450 kr tror jag att det var) och jag hade länge suktat efter en röd. Att det blev en sådan fullträff hade jag inte trott.
 
Det är någon typ av avlastande skumgummi. Jag har en hafpad sedan tidigare (vet inte ens hur gammal den är men 7-8 år skulle jag tro) och de inläggen bytte jag genast ut, de var så tunna och gav så dålig avlastning att de inte gick att använda. Den gamla paden är också mycket sladdrigare i sig, den nya är mycket stabilare. Den här paden köpte jag egentligen bara för att den var så billig (börjes sålde ut dem för 450 kr tror jag att det var) och jag hade länge suktat efter en röd. Att det blev en sådan fullträff hade jag inte trott.
Okej intressant.
Jag hade också en haf för 10 år sedan men den var inget att ha.
Fint att dom har utvecklats så positivt.
 

Liknande trådar

Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: caballus
·
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
721
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp