Bates Caprilli hopp vs dressyr

Kristall10

Trådstartare
Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön!
Jag skulle behöva en bekvämare sadel till min häst men jag vill ha en dressyrsadel.
Är Caprilli dressyr lika skön att rida i som hoppsadeln? Någon som provat båda?
 
Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön!
Jag skulle behöva en bekvämare sadel till min häst men jag vill ha en dressyrsadel.
Är Caprilli dressyr lika skön att rida i som hoppsadeln? Någon som provat båda?
Jag har båda och är nöjd med båda :)
Hittade en modell som passade min kräsna häst så kör på den liksom :up:
 
Jag har båda och är nöjd med båda :)
Hittade en modell som passade min kräsna häst så kör på den liksom :up:
Låter lovande! 😊
Hur är storleken på sitsen jämfört med andra sadlar? Dotterns hopp är 16.5” och jag upplevde att jag satt bra men eftersom att jag har 17.5” på mina sadlar antar jag att det inte såg lika bra ut som det kändes 😅
Hoppsadeln är ju ganska öppen i sätet så jag gissar det det var det som gjorde att känslan ändå blev bra.
 
Låter lovande! 😊
Hur är storleken på sitsen jämfört med andra sadlar? Dotterns hopp är 16.5” och jag upplevde att jag satt bra men eftersom att jag har 17.5” på mina sadlar antar jag att det inte såg lika bra ut som det kändes 😅
Hoppsadeln är ju ganska öppen i sätet så jag gissar det det var det som gjorde att känslan ändå blev bra.
Bra fråga... Har nog haft 16,5 innan också :idea: men kanske att den är lite åt det rymligare hållet. Jag har samma storlek på bägge iaf, men tror det är större knästöd på hoppsadeln (de är utbytbara) så sitter mera 'fast' i den liksom.
 
Jeg hadde en ponni i tilrådning som kom med en stubben juventus i 17 tom, når vi prøvde en Batesi 16.5 på han, så hadde den mye lengre anlegsflate. Det sier jo ikke noe om sete str, men vil regne med at det er større?
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
917
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning En lite dum fråga egentligen kanske men jag fick med en dressyrsadel thorowgood T8 nu när jag köpte min häst, som är utprovad och passar...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Oknytt
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 070
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp