Bates dressyrsadlar

Viccans

Trådstartare
Jag är inne på att köpa en Bates dressyrsadel, vet dock inte hur stor skillnad det är mellan Innova och New Dressage?
Har inte provsuttit nån men vet att jag behöver mycket stöd då min häst är väldigt rörlig. Så jag är inne på en Innova Extended, men samtidigt skulle det kanske vara bra att ha knästöd med kardborre?
Har provat en Wintec Isabell Werth luftstoppad som hästen verkar trivas i, men jag vill ha en sadel i läder och mer stöd än vad den har. Någon som vet om den är liknande i bommen i Bates sadlarna? Har tänkt att köpa en med easy change riser iaf så jag kan justera den om det skulle behövas.
 
Jag är inne på att köpa en Bates dressyrsadel, vet dock inte hur stor skillnad det är mellan Innova och New Dressage?
Har inte provsuttit nån men vet att jag behöver mycket stöd då min häst är väldigt rörlig. Så jag är inne på en Innova Extended, men samtidigt skulle det kanske vara bra att ha knästöd med kardborre?
Har provat en Wintec Isabell Werth luftstoppad som hästen verkar trivas i, men jag vill ha en sadel i läder och mer stöd än vad den har. Någon som vet om den är liknande i bommen i Bates sadlarna? Har tänkt att köpa en med easy change riser iaf så jag kan justera den om det skulle behövas.

Isabell Werthen finns i läder också. Bates och Wintec är från samma fabrik, bara olika material. Gillade du den i övrigt kan du ju byta ut knästöden mot större.

Jag har dock själv haft en Bates Isabell, och jag har inte suttit i en sadel med mer stöd än så. De flesta har betydligt mindre (med undantag förstås :) ). Isabellen har ju väldigt djup sits och stora knästöd som du dessutom kan flytta så de passar dig. Prova lite olika storlekar och flytta stöden, så blir det kanske bättre.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en Bates Isabel Werth dressyrsadel som jag tänkt sälja. Vet inte hur gammal den är, men uppskattar ca 10 år. Alltså.. Det finns...
Svar
10
· Visningar
3 044
Utrustning Hej, Ny häst innebär ju ny sadel...och nu har jag hittat en som vi båda gillar och som ligger bra på hästen, nämligen en Bates Innova...
Svar
2
· Visningar
1 835
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 657
Utrustning Får troligtvis ut sadelutprovare här inom en snar framtid och skulle då nu behöva allvetande bukes hjälp. Idag har vi en wintec...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Eme_liie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp