Bates wide

Oknytt

Trådstartare
Funderar på att köpa en Bates wide till min lilla tunna till häst. Har en nyare (rakare) version av Bates Caprilli CC, men är nu på vidaste (x-vid) järnet i den och hon är inte ens färdigvuxen.

Nån som har den till sin häst eller har provat en Bates wide i allround eller dressyrmodellen? Åsikter? 🙂
 
Funderar på att köpa en Bates wide till min lilla tunna till häst. Har en nyare (rakare) version av Bates Caprilli CC, men är nu på vidaste (x-vid) järnet i den och hon är inte ens färdigvuxen.

Nån som har den till sin häst eller har provat en Bates wide i allround eller dressyrmodellen? Åsikter? 🙂
Vi har en Caprilli till vår tunna till ponny. Jag har satt i koppjärn från wide-serien, tror jag har minsta eller näst minsta i den serien. Det blev toppen till vår ponny.
Vågade testa då vi köpte sadeln rätt billigt. Sadeln blir något mer svängd i formen, men det var inget som gjorde något för vår ponny, det blev snarare till det bättre.
 
Nu är ju min unghäst såld sen jag skrev den tråden men jag hann prova Bates Caprilli (både ny och gammal), Wintec pro dressage, Bates wide samt Arena wide. Det slutade med att ingen av dessa passade (varken henne eller mig) och hon fick en annan sadel utprovad.

Kommer aldrig, aldrig, aldrig någonsin köpa en Wintec - Bates- eller Arena sadel igen. Jag fick urusel sits i samtliga, och efter att den splitternya Bates Caprillin visade sig ha fel på luftkuddarna (!), skulle jag aldrig igen våga chansa med att ha en sadel med Cair stoppning på en häst.
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 210
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 213
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 886
Utrustning Jag är inne på att köpa en Bates dressyrsadel, vet dock inte hur stor skillnad det är mellan Innova och New Dressage? Har inte...
Svar
1
· Visningar
1 366
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ungern 2024?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp