båtresa..

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Binsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 095
B

Binsan

Nån som har någon erfarenhet av att ta med sina hästar till Storbritannien? Tänkte på båtresa etc... :confused: ;)

Sv: båtresa..

Ja hästarna står i containrar över resan och får inte resa om det blåser, vet även folk som har haft hästen på trailern över hela resan. Dom flesta kör väl först ner till Holland och tar färjan över där tar ca 6 timmar har jag för mig.

Sv: båtresa..

wert skrev:
Ja hästarna står i containrar över resan och får inte resa om det blåser, vet även folk som har haft hästen på trailern över hela resan. Dom flesta kör väl först ner till Holland och tar färjan över där tar ca 6 timmar har jag för mig.

Dover- calias tar bara 1,5 tim, men då måste man ända ner till Frankrike!
Ucsh, vilka resor!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bakom storfavoriten Storbritannien ser OS i Paris ut att bli det mest öppna mästerskapet i fälttävlan på många år, och Sverige finns med...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Måndagen vid slottet Versailles bjöd på det avslutande momentet i OS-fälttävlan. Många bommar föll – men Storbritannien hade is i magen...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
Gnägg Jag har börjat fundera kring det här med vad raser avlas emot. Tex svenskt varmblod avlas mot hoppning, dressyr och fälttävlan... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 959
Senast: Seabaz
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 571
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka