Bukefalos 26 år!

Batteriaggregat

A

Algot

Någon som använder det på vintern?
Kan man det, eller fryser det? :confused:

Jadå, i massor av vintrar.
Det gäller bara att hålla batteriet tillräckligt laddat för att det inte skall frysa. Jag har använt det ned till under -25.

På vintern så skall man inte köra tomt i batteriet. Ett tomt batteri fryser sönder. Det har inte hänt mig vad gäller något elaggregat, men det har hänt i gamla traktorn en gång.

Dessutom så ger batterier i från sig betydligt mindre ström när det är riktigt kallt. Jag minns inte helt säkert, men jag tror att man bara fick ur 45% av strömmen vid -25.

Liknande trådar

Utrustning Hej alla glada! :) Jag har letat i veckor efter den perfekta stalljackan/jackor för höst och vinter. Men har hittills inte hittat...
2
Svar
24
· Visningar
871
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
901
Hemmet Någon som har husmorstips? Tips på produkter? Frysa vet jag om att man kan, men det gäller allt från stövlar till gympaskor 🙈. Kanske i...
Svar
2
· Visningar
291
Mat Ja alltså jag försökte googla men det kom bara upp svar gällande köttfärs :o Tog ut köttfärssåsen ur frysen i söndags, går den...
Svar
7
· Visningar
630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLIX
  • Vägen ur drogerna.
  • Vad läser du just nu? Del 8

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #7
  • Hund i hundgård 100 %