Bukefalos 28 år!

Batteridrivet elaggregat

Nominous

Trådstartare
Om man har batteridrivet litet elaggregat som man kopplar på ett bilbatteri, hur länge håller batteriet för att driva aggregatet dagtid under vinter? :) Aggregatet skall endast ge ström i grinden.
 
Sv: Batteridrivet elaggregat

Jag kommer inte ihåg effekten på varken aggregat eller batteri, men mitt batteri håller ca 2 veckor på sommaren och en vecka på vintern. Det står igång dygnet runt. Är det riktigt kallt brukar jag ladda det oftare för längre livstid på batteriet.
 
Sv: Batteridrivet elaggregat

Okej.. Det var inte länge.. Vad ska man hitta på då tro? Annars blir det laddare så man kan ladda det varje vecka.
 
Sv: Batteridrivet elaggregat

När vi hade våran häst i separat sjukhage en vinter blev jag tvungen att ha ett bilbatteri +aggregat till hans sjukhage.
Då var det iofs ca -20 varje dag men jag fick ladda det ca varannan dag för att det inte skulle vara helt urladdat.

Nu på sommaren laddar vi efter ca 2 veckor. (har samma anordning till sommarhagarna)

En laddare är ju inte så dyr och jag laddar mitt under natten när hästarna ändå är inne. Det jobbiga är att hantera batteriet tycker jag för dom är förbaskat tunga och otympliga.
 
Sv: Batteridrivet elaggregat

Varför bara ström i grinden? Känns som att grinden kommer gå sönder för att elen blir för stark för det lilla.

Vi körde batteri till en rätt stor hage och batteriet laddade vi väl typ var 3-4 vecka.
 
Sv: Batteridrivet elaggregat

Ja alltså det gör ju inget om strömmen går ut i hagen heller. Vi har 8 hagar som får ström av två stora aggregat. På vintern blir det ju som det blir med ström i hagarna tyvärr :crazy: Min tappar respekten för tråden när han märker att strömmen blir klen och trycker sig ut genom grinden (bara rep) om han inte vill vara kvar. Händer enbart på vintern när strömmen blir klen.

Nu i två vintrar har min gått i trästaketshagen som finns på gården, men nu flyttar det in en hingst och då blir jag av med hagen. :( Så nu kommer jag få problem med att min häst kommer stå lös på stallplanen varenda dag jag kommer till stallet i vinter. :crazy: Med trästaketet har det inte vart några som helst problem för då går han inte ut. det är repen han går ut genom. Han pressar tills hagen ger med sig. På sommaren är han LIVRÄDD för repen för då är det ström i dem.. Så det funkar inte att försöka skrämma han för dem, för han känner direkt på vintern att det inte är lika mycket ström längre. :cool:

Och tyvärr är detta enda stallet på 7 mils radie från mig som har staket i en hage. Alla andra har bara rep vad jag vet. Så att flytta blir svårt det med då det inte blir nån skillnad. Längtar tills jag börjar bygga mitt egna stall förhoppningsvis till sommaren.. Då blir det staket :devil::devil:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 714
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 396
Fordon Så elcykel :). Har länge tänkt köpa cykel och nu när jag ska göra slag i saken har jag starkt börjat överväga att köpa en elcykel. Men...
Svar
18
· Visningar
1 357
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 018
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp